**Den stora feta LCHF-tråden**
Yena,
Jag har ju, pga sjukdom och elände, egentligen inte kunnat köra ordentligt mer än 4-8 veckor! Första veckorna är ju alltid ett nedrans hoppande. Först går man ner snabbt (vatten) och sen v2 brukar det stå still. Och v3 brukar man kunna se sin reella uppgång eller nedgång per vecka. Och så ska man dessutom fajtas mot mensvatten, träningsvärksvatten, saltvatten (jaja....) och annat som gör att kroppsvikten varierar oerhört från dag till dag och vecka till vecka. Jag blir oerhört ledsen för att jag vet att jag har en svår kropp, som lätt går upp i vikt av minsta fel. Jag vill alltså gärna ha det där beviset för att det faktiskt kommer att gå neråt, sakta men säkert! Förväntar mig inga 2 kg i veckan, eller ens 1 kg. Men jag skulle vilja spola fram tills om ett par veckor, då jag vet om det går neråt eller uppåt med de "inställningarna" jag har nu!!! Det hoppar upp och ner, och även om man VET det, så blir man skitdeprimerat ibland över vad vågen säger... Det är kanske en del av processen att lära sig att leva med det!
Det här är också en av anledningarna att jag väger mig ofta. För om jag ska väga mig varje måndag, och råkade äta nåt salt på söndag kväll, så kanske jag får en jättefel bild av vad som faktiskt har hänt på vågen. jag väger mig hellre ofta och får nån form av överslag. Plus att jag ser vad mycket vågen går upp om jag äter en riktigt salt iddag osv. PÅ så vis blir det iaf lite lättare, för man blir mer medveten om hur det varierar!