**Den stora feta LCHF-tråden**

När man skulle konstatera gallproblem så fick jag först göra ul, sedan röntgen och sedan även en magnetröntgen innan det var konstaterat i journalen. Det talades om op men det kom en liten bebis i vägen så det fick vänta på sig och nu har det varit lugnt länge men om problemen återkommer för min del så kommer det bli op förr eller senare beroende på om det blir akut eller inte. Är det inte akut får man ju vänta på tid.
ja jag har ju då det molar som värst även det här bandet som går runtom och ut på ryggen. Det var ju också en av sakerna som vi pratade om med rådgivningen. eller som dom frågade om jag hade. Men just det här molandet är på ett specifikt ställe, där jag förstod att gallan eller levern sitter, vad dom nu sa om det...
Det här molandet jag går med nu är som sagt aldrig nåt som jag egentligen skulle fundera på att söka för. Utan det var ju i Sälen då att jag var så dålig i tillägg till molandet. Men nu när de sa att det troligtvis är gallan, så känner jag mer att går och är orolig nu när jag känner av det igen, att det SKA bli värre. Som du säger då om en sten passerar eller fastnar eller vad det nu kan vara. Så som jag förstod det från dom så kände man av att gallan var aktiv och stenar passerade, och det kunde göra mer eller mindre ont i perioder. Men fick man jätteont så tydde det på att en sten fastnat på vägen och då var det akut att söka. Och om man har en överaktiv galla som vill göra sig kvitt med stenar så känns det bara som en tidsfråga innan en sten skulle haka upp sig och man får kraftiga besvär av det... Det är nog det jag är orolig över som sagt.