Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Vilda Tiger skrev 2012-03-17 13:06:19 följande:
    Martina
    Ja, du har ju lika rätt att tro det som jag har att inte tro det. Jag fick också fördelar med att äta lchf men då jag utvärderade efter ett halvår så insåg jag att nackdelarna var större än fördelarna. Jag tror tex att vi inte alls är designade att äta rött, tillagat kött utan mycket lättare protein, frukt, bär och nötter. Säd och socker är självklart inte det i biologiskt är designade för. Det är ju nya inslag. Men jag tror det är för enkelt att säga just att det är rätt diet för alla. Att det inte är det för mig räcker som bevis. Du vore ju som att jag skulle säga "INGEN mår bättre av lchf" och det skulle jag aldrig säga. :)
    Jag kanske formulerade mig otydligt. Det jag egentligen menade var att en kolhydratsrik kost är ohälsosamt för alla. Socker, spannmål etc. Höga blodsockernivåer och höga insulinnivåer är ohälsosamt för alla. Ska man inte äta  kolhydrater så måste man ju byta ut det mot något annat, men det finns ju inget som säger att man måste äta smör och rött kött för det - det finns ju andra alternativ.
  • Martina 76
    Maskinisten skrev 2012-03-18 03:54:41 följande:
    Pones.

Så är det bevisat, de utav er som har mage att beakta pones likvärdigt med bröd, ni är dumma i huvudet!
    Låt gå för osedvanligt provocerande i främsta raden, men att betrakta pones eller liknande med bröd är att ljuga!!!

mvh /G

Måste bara fråga vilket recept du körde på. Jag har kört ett med Kesella som smakade skit och ett med mer ägg och ingen Kesella som var som scones. Tom min superkinkiga pojkvän uppskattade brödet.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-18 18:51:25 följande:
    Herregud, helt slut efter två barnkalas! Ser fram emot att krama kudden!

Och fasta i dag är absolut inga problem. Käkade en lövbiffspanna vid 13-tiden och sen har det varit fullt upp hela eftermiddagen och hungrig har jag inte varit förrän nu. Så jag har precis fixat en stor kopp te med mjölk och kokosfett. 

Blir nog sängen om en timme eller så.     
    I morgon ska jag fasta. Har just avnjutit pones och te. Nu blir det inget käk förrän tisdag frukost.
  • Martina 76

Idag fastar jag. Vaknade hungrig redan i morse så det blir en dag i självplågandets tecken! Tänkte ta en tur till gymmet på lunchen också för att spä på det hela! 

Ha en bra dag alles!  

• Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-19 08:39:45 följande:
    Du är ju galen som åker till gymmet när du fastar
    Fast jag märker ingen direkt skillnad. Inte på så kort fasta. Jag körde en intensivspinning efter 5 dagar på Kaseinpulver och då gick det tungt!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-19 09:23:43 följande:
    Någon mer som upplever väldigt stark och frän svettlukt när ni tränar? Jag har känt det både lördag och söndag. Tycker även att jag kan känna den där lukten ibland annars oxå? Beror det på ketosen mån tro?
    Nej, det kan jag inte påstå. Jag har bara märkt det första gången jag gick in i ketos. Sen tror jag att jag mer eller mindre har hållit mig i ketos sen dess och då känner jag ingen lukt.
  • Martina 76
    Loreena skrev 2012-03-19 12:32:29 följande:
    Nikhita
    Ge kroppen tid. :) Se LCHF som en långsiktig kosthållning och stressa inte. Ät regelbundet 3-4 mål/dag, börja helst dagen med en äggrätt, ät dig mätt på fasta tider på riktig mat och undvik småätande.
    Jag håller faktiskt inte alls med om det där. Ät inte regelbundna måltider utan ät när du är hungrig. Lär dig att lyssna på kroppens signaler istället för att äta efter klockan. 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**