Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nikhita skrev 2012-03-15 14:41:08 följande:
    Några här som brukar göra desserter? Vad använder ni istället för socker och märker man stor/nån skillnad alls på smaken? Inte för att jag är en dessertmänniska men vore kul att prova baka nåt och bjuda på också, för att visa att man kan äta gott med LCHF
    Dessa båda är to die for!!!

http://www.bloggfamiljen.se/blog/2011/01/12/lchf-dessert-ljuvlig-chokladmousse/
    http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=866 

Jag tycker personligen att efterrätter blir mycket bättre än bakning när man ska LCHF-anpassa. Det finns massor med mumsigt!!!  
  • Martina 76

Idag har jag toksvullat! Undrar varför jag får såna här spel ibland... Jag har ätit jättemycket ikväll! Dock bara LCHF, men jag känner ett stort sug efter mat och kan då äta nästan hur mycket som helst. Ost, nötter, skinka, smör, ägg - you name it!

Några teorier? 

• Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-15 19:26:32 följande:
    Börjar kurra lite i magen så jag får väl fixa en kopp te med lite mjölk och kokosfett.
    Heja! Bara att stå emot!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-15 20:24:47 följande:
    Förresten, går du inte upp i vikt igen om du käkar så där mycket? Det skulle jag göra i alla fall.
    Skojar du?! Förra fastan försvann nog garanterat ikväll. Nåja, nya tag! I morgon ska jag straffa mig själv med att fasta en fredag. Det har jag förtjänat efter kvällens frossa!
  • Martina 76
    The Kittycats skrev 2012-03-15 21:37:42 följande:
    Martina76: Var det du som skulle koka någons sorts kolakräm till en efterrätt du skulle bjuda släktingar på? Hur blev den i så fall, om det nu var du?
    Jag gjorde marängtårta med kolakräm. Marängen blev seg tyckte jag. Inte alls gott.
  • Martina 76
    The Kittycats skrev 2012-03-15 22:00:03 följande:
    Ok, vad tyckte gästerna?
    Funderar på att göra någon mandelbotten istället. Hur gjorde du kolakrämen?
    Jag kokade äggulor (3st vill jag minnas) med ett per dl grädde tills det tjocknat något och sen hade jag i 50g smält smör.
  • Martina 76
    Carolinalovetobias skrev 2012-03-15 22:11:22 följande:
    Konstigt. 25h sen ja åt sist. Är knappt hungrig. Riktigt förvånad ju? Vrf? Trodde ja skulle bli helt galen av att fasta? De går typ inte å prata med mig när ja e hungrig..? Är nog hungrig imorn morgon iaf. Borde va de iaf.
    Jag tror att det är någon slags försvarsmekanism i kroppen. Jag tappar också hungerkänslorna efter ca ett dygn. Här blir det inget ätet förrän morgondagens frukost - ska baka pones ikväll!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-16 06:10:18 följande:
    Kunde inte låta bli att väga mig i morse. Vågen visar 600 gram ner sedan i går morse

Förra fastan var det bara 300 gram ner efter ett dygn, men 1 kg ner på två dygn. Så vi får se vad vågen visar i morgon   
    Härligt! Här blev det ett halvt kilo upp. Ganska nöjd ändå med tanke på gårdagens frosseri!
  • Martina 76
    mammelie1891 skrev 2012-03-16 07:32:52 följande:
    Heeeej!!

Jag började med lchf igår! Har hört att det ska hjälpa mot fibromylagi. Att jag sen kanske tappar nåt kilo gör ju liksom inget. Kommer följa tråden SLAVISKT nu så jag får lära mig alla tips. Så kom igen, överös mig med tips på hur jag lättast kommer igång, små tips som får kilona att rasa fortare osv osv. Vill veta AAAALLLTT!!
    Börja med att läsa Matrevolutionen, då har du fått 90% av den info du behöver!
  • Martina 76
    Carolinalovetobias skrev 2012-03-16 07:44:22 följande:
    Hur länge ska man fasta? Är inte hungrig nu å kl 9 är de 36h. Ska ja fortsätta fasta tills ja blir hungrig eller ska ja äta vid 9 som va tanken från början? Vill ju inte bli as hungrig heller så man slänger i sig mat liksom? :P
    Det är väl bara att fasta på ett tag till om du känner för det. Jag satt och googlade om periodisk fasta och någonstans stod det att det tar några dagar innan förbränningen går ner. Våra kroppar är designade för att inte få mat i perioder. Jag tror snarare du kommer bli matt än hungrig.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**