Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-03-14 20:11:46 följande:
    Skulle inte ha lagt ut den där artikeln på Facebook. Som vanligt måste man hela tiden försvara lchf, fast det står helt uppenbart i den där artikeln att man blir sjuk av kolhydrater/socker och man blir frisk av mättat fett och kolhydrater i form av färgglada frukter och grönsaker! Pust!
    Jag länkade också, men jag får aldrig några kommentarer på mina LCHF-länkningar. Folk vet att jag är helt rabiat!!!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-14 20:59:04 följande:
    Nu blir det spikmatta i sängen och Grey´s. I morgon dags för fasta igen.
    Jag tänker fast i morgon igen. Har f-n fått blodad tand!

Det funkar jättebra och det är verkligen supergott när man får äta igen dagen efter fastan. Nästan värt att plåga sig bara för njutningen!  
  • Martina 76
    Isola80 skrev 2012-03-14 20:49:32 följande:
    Sen undrar jag det där med äggmjölk el ägglatte. Om man gör en sats på 2 ägg, mixar man det med varmt vatten och har sedan i kaffe? Blir det inte väldigt mycket mjölk och lite kaffesmak? Någon vänlig som vill skriva exakt hur man gör...?
    Jag gör äggmjölk på 2-3 ägg, 50 g smör och 4-5 dl kokande vatten. Jag använder det i kaffet precis som vanlig mjölk.
  • Martina 76
    Nikhita skrev 2012-03-15 07:49:19 följande:
    Men jag törs inte träna helt utan ny energi i kroppen.
    Vad är det värsta som kan hända? 
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-15 08:00:31 följande:
    Exakt vad jag tänkte oxå Jag njuter oxå av god mat. Ordet banta får mig att tänka på svält och alla de där pulverdieterna, kålsoppor och gud vet vad man har provat när man var yngre Man var ju hungrig jämt!
    Ja herregud. Jag levde enligt viktväktarmodellen i ett helt jäkla decennium!!! Så här med facit i hand så inser man ju hur lurad man blev! Smal var jag, men man åt ju aldrig god mat! Bara light-skräp!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-15 08:02:42 följande:
    Använder du både äggmjölk och kokosfett i kaffet?
    Bara äggmjölk. Gillar inte kokosfett i te/kaffe.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-15 10:22:38 följande:
    Ingen aning. Dricker aldrig proteinpulvershakes.

Däremot Martina på lchf-klubben använder det. Du kan ju maila och fråga henne.  
    Jag tycker det är för gott att äta för att köra på shakes!
  • Martina 76
    Carolinalovetobias skrev 2012-03-15 10:52:15 följande:
    Får man dricka buljong under fasta?
    Enligt vad jag har läst om periodisk fasta är det bara vatten, bubbelvatten, lightläsk, lightsaft, kaffe och te som gäller. Inga kalorier mao.
  • Martina 76
    gempan skrev 2012-03-15 11:01:31 följande:
    Hjälper fastan er mycket? Hur mycket går ni ner under en vecka om ni fastar ett dygn?
    Jag har 4-5 kg kvar att gå ner och det går seeegt...! 
    Jag går ner ca 1 kg på en fasta. Ska på´t i morgon igen! Jag är en självplågare!!!  
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-15 13:56:49 följande:
    Tror Martina på lchf-klubben kör Kasein-protein.

Jag kan dock inget om proteinpulver. Finns ju en massa olika sorter, t ex Kasein, Kött, Soja, Vassle m m.

Vad är det för skillnad och vad ska man välja???    
    Kaseinet är vidrigt äckligt, men det ska tydligen vara bra då man håller sig mätt länge. Det smakar sött och syntetisk - huga!

Jag körde några dagar på Kasein tidigare för att tappa i vikt, men nu fastar jag hellre. Det smakar hemskt! 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**