• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

P i a- kul det ska jag kolla upp!
    Vi flyttade igår så senaste veckan har det inte blivit så mycket träning om än bärande. Riktigt mör idag! Annars går det fint! Fått fram armmusklerna nu iaf lagom till armlösa fodralet jag tänkt ha på ett bröllop sista augusti. Käkade dock flyttfika igår... Dålig idé.

• rödnos

Jag har noll motivation. Känns som att även om jag kör strikt så tappar jag inget och kör jag mer liberalt tappar jag heller inte.
    Har ca 5 kilo kvar efter graviditet nummer två och helammar mer eller mindre fortfarande.
    Äter antingen ägg o bacon eller turkyoghurt med nötter till frulle, kaffe med kokosfett och grädde och middag bestående av protein fett och grönsaker ovan jord...
    Kanske är det sömnbristen? Killen käkar ju två eller tre ggr om nätterna fortfarande.
    Kanske ska jag sälja bilen och cykla överallt? Zzz
    Vi har just flyttat och jag har målat om i stort sett hela stället väggar o tak så jag har inte hunnit träna så mycket men detta har ju räckt ganska bra tänjer jag, trött som jag är.
    Nån som har nån bra tanke?
    Helt mejerifritt går bort för jag klarar inte svart kaffe.
    Nån superfood att rekommendera?

• rödnos

Fiamedbarn - kanske är det det som är fel. Tycker ju att jag slänger på en jäkla massa smör på det mesta men jag kanske ska ta mer smör och mindre av annat?

• rödnos

Förra gången mellan barnen då jag åt LCHF så hade jag hyvlat smör på min äggröra kommer jag ihåg. Gick ner mycket då och var i ketos.
    Kanske får återgå till sånt tänk... Lite Dahlqvist sådär på sensommarn.

• rödnos

Vågade väga mig...
    Visade sig att jag INTE ökat som jag trodde utan tappat 1,4 kilo på 2 veckor.
    De va la gött!

Idag började dottern nya dagiset och promenaden dit är på ca 40 raska. Nerför dit och jävulsk uppför hem. Gissa snygg man ska bli tryckandes dubbelvagnen där varje dag.!
    Tack Västtrafik för de sketgamla u-landsvagnarna som tvingar barnvagnspäronen att träna mera eftersom vi inte kan åka med!

• rödnos

Jag brukar ta lowcarbmålet med extra bacon, extra kött, ingen dressing och extra ost. Sen tar jag morötter till och doppar i smältost. Muuuums!

• rödnos

Jimman - ok! Alla är vi olika men lite morötter vid enstaka tillfällen förstör inte kroppen.

• rödnos

Love is everything - jag har Holistics kokosfett i mitt kaffe och te och Cocosas smakfria i matlagning.
    Stor skillnad i kvalitr'

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**