• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Fiamedbarn - varför kan du inte äta fräscht med LCHF tänker du?
    Jag äter ofta en fräsch sallad tex. Eller kyckling med blomkål lagd i olivolja och kryddor. Ett par exempel bara men visst är det lika fräscht med LCHF. Såvida du inte kör fakiren kanske...

• rödnos

Thelma82 - ammar du så kan jag tipsa om att äta lite mer liberalt. Jag åt ganska strikt till en början efter jag fått sonen men kilona var tröga som bara den då. Så jag började äta lite mer liberalt och nu tappar jag ett halvkilo i veckan. Totalt tappat 22 kilo på 16 veckor nu och har ca 7 kvar.

• rödnos

Hej alla!

Jag kuggade polisfystesterna... Mitt %~>$*% bäcken pallade inte och jag gjorde en farmor i löpspåret och fick bryta...
    Jaja, bättre tränad nästa gång!

Hur som helst!
    Min älskade ringmärkte vän fyller år på lördag och jag och dottern ska bara jordgubbstårta.
    Tänker mig en med jordgubbsmousse, lite grädde på och färska ovanpå.
    Funderar dock på botten... Kan man göra nåt med typ mandelmjöl, kokos, fiberhusk och ägg kanske? Nån som har nåt gottit recept på botten?

Sen undrar jag oxå om någon ny tillkommit som oxå helammar på LCHF.

• rödnos
    louiselarsson01 skrev 2013-05-23 23:36:35 följande:
    Jag tyckte du var duktig som ens åkte dit!!!!! ELOGE!
    TACK va snällt sagt! Det känns ju lite tugnt såklart men.. jaja... 
    hoppas det går bra för dig!! 
  • rödnos

Jag käkar yoghurt (från Liedl eftersom den har minst kolhydrater av de jag snokat rätt på) blandar i lite smetana, linfröolja, nötmüsli som jag rostat själv och en tsk lågkalori lingonsylt för smak. Jätte gott och fräscht på sommaren. Man står sig till middagen oxå om man tar nån kopp kaffe med kokosfett.

Jag har ca 7 kilo kvar nu. Verkar sitta hårdare men iof har jag redan de kläderna jag hade innan senaste graviditeten så jag vete katten hur smal jag kommer se ut om jag lyckas?

• rödnos
    standby skrev 2013-05-27 20:14:27 följande:
    Jag tror iofs björkpollensäsongen var rätt mild i år men jag behövde ej allergitabletter, droppar el spray alls.
    Första gången jag klarat mig utan sen jag blev allergisk, och det är 30 (!) år sedan.
    Vet ej om det är tack vare lchf men glad är jag iaf.
    Solklart är dock att min jobbiga ledvärk i fötterna försvann snabbt med lchf.
    Jag upplever precis samma! Fick min allgerig runt 4-5 års åldern så jag har oxå haft den i ca 30 år och i år känner jag inget, förrän idag liiiiite granna. Hoppas det är en förkylning för OJ så skönt att slippa gå och puffa astmaspray hela tiden. INTE roligt!
  • rödnos

Mejerifritt, då får jag skippa yoghurtpch smetana eller hur?
    Fan, jag har hittat min favvofrulle men tappar inte lika snabbt. Vill tappa 7 kilo tills slutet av augusti få jag ska på bröllop.
    Fräscha sommartips någon?
    Min frukost är så bra för jag står mig hela dagen till middagen...

• rödnos

Tack för tips!

Jag har gjort min gamla klassiker som jag har till äggröran på morgonen.
    Röra på räkor och dill. Svingott och tänkte se om lite variation kan sätta fart på saker.
    Eller så kanske jag bara ska sluta göra sk planerade avsteg för jämnan...

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**