**Den stora feta LCHF-tråden**
Ja, jag var inte heller hungrig speciellt ofta när jag pulvrade. Dessutom åt jag en halv kycklingfile varje dag, så jag var inte ens sugen på mat.
Jag tycker att det var väldigt lätt att pulvra
Ja, jag var inte heller hungrig speciellt ofta när jag pulvrade. Dessutom åt jag en halv kycklingfile varje dag, så jag var inte ens sugen på mat.
Jag tycker att det var väldigt lätt att pulvra
Nu kanske jag är på lite fel ställe när jag skriver detta, men...
Blir inte ni lite trötta på alla fanatiker som finns inom kost?
Mättat fett är livsfarligt, man dör inom några år!
Socker är gift!
Att bara äta 1-2 gånger per dag är aldrig bra för kroppen!
Att äta mellanmål hela tiden är inte bra för kroppen.
Frukt är gift
Man Måste äta 5 frukter per dag.
etc, etc...
Varför så många berätta att det just de gör är det absolut rätta?
Visst är det bra att de inte tror att de gör fel, men det finns inte bara en sanning, även om många väljer att se det så.
Är man inkörd på viktväktarna, ja då läser man deras propaganda/forskning.
Är man inkörd på LCHF så läser man den propagandan/forskningen.
Jag är så supertrött på att det bara ska finnas rätt eller fel, för så är det ju verkligen inte!
Jag menar inte bara vad andra tycker om just LCHF, även vad LCHF:are tycker om andras kost.
Det är så väldigt svart eller vitt!
Folk har så otroligt bestämda åsikter exakt vad som är det rätta, det enda rätta och det finns ibland ingen förståelse för att det som är rätt för den ena inte är rätt för den andre
Det är ganska många av oss som både mår bättre och som går ner klart bättre då vi äter lite fler kolhydrater.
Det är därför väldigt synd att det på de stora LCHF-sidorna och bloggarna skrivs så mycket om att man ska dra ner ännu mer om man inte går ner i vikt och att man ska äta under 20 gram om man vill gå ner i vikt.
Detta stämmer ju inte för alla, så varför kan inte de där som utger sig för att kunna en massa skriva om det? Så att andra som det itne funkar för, får reda påd et...
Martina, en sak som jag inte fattat med ketoner är hur det kan visa att man har ketoner i urinen, men inte i blodet.
Ketonerna måste ju vara i blodet först för att komma till urinen sedan... Har du koll på det?
Kan inte alla här inne skriva lite om hur de mår, det negativa?
Jag tror att det kan vara bra att se om andra mår som en själv, för det är lätt att man bara vill skriva om det som är bra, men inte om man mår lite dåligt. Om man delar med sig av det så kanske vi upptäcker att fler mår dåligt på samma sätt och så kanske någon har kommit på vad som hjälper för dem?
Jag kan börja.
Jag får lätt ont i huvudet, om jag inte dricker mycket och äter salt. Jag snackar om att jag måste dricka 2-3 liter per dag och äta något som är mycket salt, eller helt enkelt ta lite salt i handen. Detta hjälper ibland, men inte alltid.
Jag blir uppspeedad och orolig ibland på kvällarna, vet inte om det är magnesiumbrist, men då äter jag någon extra tablett.
Jag får ont i lederna när jag slarvat med magnesiumet
jag vill också ha sånt kött!
Måste man bo i närheten eller skickar de det?
Är det någon här som har koll på om vi som äter LCHF riskerar att få brist på metionin eller cystein ?