• Glass

**Den stora feta LCHF-tråden**

tiiitti skrev 2012-08-21 09:46:23 följande:
    Jag hade gått upp 0,7 imorse, sen gjorde jag nr 2 (förlåt för info) sen hade jag gått ner det igen. hahaha. man märker att man inte kan räkna med dom där små halv kilona upp och ner, för de betyder så mkt mer än bara fettkilon.
    igentligen borde man bara väga sig högst en gång i veckan för att få rätt, men klarar inte hålla mig ifrån vågen så länge.
    jag väger mig typ 2 gånger om dagen, men ett resultat "gills" inte om jag inte fått det två dagar i rad. Dvs. 
    Måndag 58.7
    Tisdag 58.5
    onsdag 58, 4  
    Då skriver jag upp onsdag 58. 5, så "vet" jag att det är ungefär den vikten som gäller. Skriver bara upp någon gång i veckan eller så när jag råkar komma på det.

De perioder som jag har stått still så väger jag mig inte på några dagar, för jag blir så jäkla sur  
  • Glass
    burehed skrev 2012-08-21 13:57:37 följande:
    Jag har besluts ångest.. Detta e min sista semesterdag av 7veckor. Jag har inte fuskat en ända gång under dessa veckorna förutom lite för mkt sprit men där e inte mkt kolhydrater i vodka iaf :) Ska upp till Malmö festivalen och jag e såååå sugen på att äta en langos. Vill egentligen unna mig det men kommer må dåligt om det förstör allting ett tag framöver sen :/ Men visst förtjänar jag ett litet snedsteg? :p
    Om du verkligen vill äta en langos, så ät den och njut av varenda tugga. Ät den med gott samvete och uppskatta den!
    Visst kan den stoppa upp din viktminskning i några dagar, så överväg om du vill äta den. Vad du än väljer så var nöjd med det du gör och ångra dig inte, då är det inte värt det 
  • Glass

Hur gör ni med inköp av kläder nu när ni går ner i vikt? 
    Väntar ni tills ni är i mål, eller köper ni nu för att det är roligt eller för att det andra är alldeles för stort?

Undrar fortfarande om några av er äter kosttillskott och i såfall vilka och varför

• Glass
    Såphia skrev 2012-08-21 22:08:21 följande:
    Någon som vet vad jag kan lida brist på? Mina ben är så oroliga. Myror i benen liksom. Har svårt att somna pga detta.
    Nästa fråga, är det någon av er som äter det de gör reklam för nu? Det som stoppar ca 60% av kolhydraterna i kosten.
    magnesium
  • Glass

Lovetove, samma för mig. Jag måste äta för att gå ner i vikt och jag rasar inte, typ 0.5 kilo i veckan eller så...  
    Jag äter lite vad jag vill, men håller mig under 50g kolhydrater per dag.
    Äter jag mycket mindre kolhydrater i några dagar så stannar vikten helt för mig

• Glass
    LinneaEleonora skrev 2012-08-22 19:34:45 följande:
    Vad gör ni om ni blir sugen på något att äta på kvällen? Äter ni något då? Jag blir ofta sugen och är samtidigt trött och då orkar man inte göra något avancerat. Vill få bort suget men vet inte hur. 
    Då äter jag något. Lite frön och nötter eller en ruta mörk choklad
  • Glass
    LinneaEleonora skrev 2012-08-22 20:00:37 följande:
    Går suget över då menar ni? För mig hjälper inte en ruta choklad tyvärr. Igår stekte jag köttfärs sent och åt. Var såååå nära att äta glass direkt ur paketet och strunta i LCHF. Nöjd att jag tog mig i kragen. Vad tror ni är det bättre att äta några rutor choklad som det är eller att äta vispad grädde med choklad i? typ mousse eller liknande. Känner mig alltid som värsta svullot när jag äter sent på kvällen. Oavsett om det är choklad, ägg eller köttfärs. 

Jag är väldigt nyfiken på ätbeteénde och vad som egentligen får oss att äta. Har kommit in på en treårig universitetsutbildning nu till hösten som heter hälsovetenskapliga programmet med inriktning på biovetenskap. Längtar efter att få läsa mer om det. 
    Hur länge har du hållit på med LCHF?

Första veckorna åt jag heeela tiden, var hungrig och sugen konstant. Nästan varje kväll åt jag vispad grädde med kakao och liiite socker i. Sedan köpte jag sötningsmedel och hade i och för varje gång så kunde jag ta mindre och mindre socker.
    Sedan la sig det där löjliga suget och jag är nog normalsugen nu, du vet när man är lite extra trött eller på något annat sätt lite låg. Det är då jag blir sugen, och det där sitter ju i hjärnan helt och hållet.
    Jag har dock insett att det är sån jag är, jag blir sugen, jag vill äta "fel" saker ibland, så jag gör det, men inte så mycket och inte så ofta.

• Glass
    LokesMammi skrev 2012-08-22 20:13:00 följande:
    Är också sugen på kvällen. Har alltid varit det. Brukar äta glass eller popcorn. Är van o äta ngt framför datan o tvn när sonen somnat! Är en vana som är svår o sluta med. Suget blir bara starkare o starkare så tillslut ger jag efter o tar en ruta choklad eller en ölkorv. Känns inte så "fel"! =)
    jag tycker inte att det är fel, så länge man kan kontrollera det och man håller sig inom de ramar som man tycker är okej
  • Glass
    LinneaEleonora skrev 2012-08-22 21:28:04 följande:
    Ja det ska jag göra. Kommer nog bolla en hel del här på forumet när jag läser om något spännande. Önskar att kunna forska om ätande i framtiden. 

Har ätit i två, snart tre år. Ätandet på kvällarna kommer och går i perioder liksom. Är inne i en period nu antar jag. Jag kan tillägga att jag är gravid och då är jag inte lika strikt som annars. Eller ganska strikt är jag ändå. Det kanske är så att det lilla extra jag äter triggar mitt sug. Det kan vara svårt att hålla sig ifrån sött nu med då jag ibland tänker att det inte är lika viktigt att hålla sig till en låg nivå på kolisarna då jag är gravid. Den senaste tiden har dock fungerat väldigt bra då en dags fuskande inte leder till mer fuskande. 

Klart att du äter mer när du är gravid, de flesta som jag känner och jag själv var typ hungriga jämt, under perioder av graviditeten, så jag tycker att du ska få vara sugen om du vill det. Det är liksom ändå ingen fara på taket om du äter lite på kvällen, det är ju ändå lite och du har koll på det, elelr?
  • Glass
    tiiitti skrev 2012-08-23 10:00:20 följande:
    Inatt sov jag inte hemma och kunde därför inte väga mig imorse. Kändes jöttejobbigt att inte göra det. Det har blivit ett beroende
    haha, vet hur det är. Ibland så glömmer jag bort att väga mig och dricker vatten elelr tvättar håret först, sedan kan jag ju inte väga mig, då är det ju inte exakt... Skitjobbigt
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**