• Glass

**Den stora feta LCHF-tråden**

Loreena skrev 2012-09-24 08:56:24 följande:
    Om jag mår jättedåligt så äter jag en frukt, sen vilar jag en stund. Jag måste ju ändå klara av att ta hand om barnen så omställningsbesvären får inte vara för jobbiga.
    Det kanske är så att du får rätt stora insulinpåslag när du äter kolhydrater. Jag kan bli som du blir, när jag ätit kolhydrater. Då sjunker blodsockret mycket efter en stund och jag mår skit.  Äter du då en frukt så åker blodsockret upp igen och du mår bättre. 

Om du kan och vill härda ut och inte äta kolhydraterna, kanske bli ganska strikt i några dagar, så kommer ditt blodsocker att bli stabilare och du kommer kanske inte att må så här. Du mår kasst en dag eller två, men sedan bör det bli bättre och bättre. Eller så gör du som nu och lägger till mer kolhydrater.
  • Glass
    Zvartaliljan skrev 2012-09-25 07:33:50 följande:
    O här står det fortfarande stilla, all motivation börjar försvinna har skärt ner till 900-1000kcal per dag + daglig promenad men inget händer o jag har ju 30kg o bli av med
    Ät mer!

Du kanske behöver göra din kropp trygg i att den får mat? Den kanske är van vid att det bantas då och då och då drar den ner på förbränningen.
    En del behöver dessutom äta mer kolhydrater än "så lite som möjligt" Jag går ner bäst om jag äter 20-40g kolhydrater per dag och om jag drar ner och är "duktig" så stannar vikten totalt.

• Glass
    Loreena skrev 2012-09-25 08:27:43 följande:
    Jag bedrar mig själv... Jag vill ju äta liberal LCHF, med lite rotfrukter, frukt och nötter och just nu för att magen ska funka så vill jag dra ner på mejeri... Men om jag äter kokta rotfrukter och potatis så kommer sötsuget som ett brev på posten och så går jag lös på sambons kladdkaka och glass sen (Det först efter att jag ätit upp allt LCHF-vänligt fika här hemma)
    Mitt prio ett är ju att få magen i balans... och då tycker jag att lax, kokta grönsaker och smör är perfekt. Men jag kan inte äta broccoli och blomkål för då får bebisen här hemma magknip. Jaja, jag ville väl mest skriva av mig. Om jag ska tänka på magen så borde jag väl skippa kaffet å... men jag tycker att det behövs efter jobbig natt med många uppvak för amning. Jag kanske skulle trappa ner kaffet och mixa hett vatten, smör och lite kakao ist. Det kanske skulle funka som substitut.
    Nej, nu blir det en beställning från Bodystore.. Lite D-vitamin och kokosfett och en ny rosencreme inför vintern.
    Ha en bra dag!

Just det.. Jag är så glad! :D Jag har äntligen fått ja på en ansökan och ska få ställa ut akvareller på Folkets hus här i Säter! :D

"Vallmo i gryningsljus"

Är du hård i magen?

Jag var hård innan jag insåg att jag behövde mer magnesium. Nu funkar magen bra! 
  • Glass
    spökplumpen skrev 2012-09-24 23:43:14 följande:
    Sen jag gav upp mina älskade ägg till frukost har vågen och jag haft olika uppfattningar om åt vilket håll den ska gå.   Först åt jag rysk yoghurt med grädde, brie eller 1-2 mackor, till detta en mbt och ändå kände jag mig hungrig. Vågen gick uppåt.

Efter 3 dagar bytte jag och började äta middagsrester till frukost, fortfarande med en mbt till. Mbt enbart för att hålla den vrålande hungern borta medan jag gav grabbarna frukost. Vågen stod kvar på de höga siffrorna men steg inte nämvärt mer iaf. Efter 3 dagar med middagsfrukostar så började hungern avta och jag känner mig nu härligt mätt efter frukosten. 

En dag klarade jag mig tom på en mbt och 2 rostade mackor (hade klarat mig på en men suget vann) och kände mig mätt. Helt otroligt för att vara jag...att vakna och inte känna som att jag håller på att dö av hunger! Kommer fortsätta med mina nya frukostvanor och hoppas att kroppen kan börja släppa på kilona av en vecka eller två när den vant sig.

Mera glädjande är att jag handlade nya byxor idag igen. Köpte slim på hm för typ 3 veckor sen, i storlek 29/32. Det var en helt galet stor grej för mig som aldrig ens tänk tanken att jag skulle ha mindre byxor än 30. Men de kändes lite stora när jag haft dem på ett par dagar så jag misstänker att jag kunde ha köpt 28, men det fanns inte ens i min tankevärld så jag provade inte ens dem i affären. Men så idag var jag inne på hm igen och  provade byxor och med mig hem kom ett par slim i 27/32...HELT galet!  
    Häftigt!
  • Glass
    tiiitti skrev 2012-09-25 09:26:11 följande:
    Om man inte hinner laga/äta mat, kan man ta en atkinsbar då?? eller de funkar inte ihop med lchf?
    ät några ägg eller keso eller så och kokosfett i en kopp te/kaffe. 

En atkinsbar är okej att äta, om det är kris, men jag tror att den triggar igång sötsugen rejält, för den smakar väldigt sött 
  • Glass
    stjierna skrev 2012-09-25 09:37:35 följande:
    Hela morgonen har jag varit avgrundshungrig trots stor MBT och 2 Babybell.. Undra vad som orsakar denna extrema hunger..
    Men så är det ju, eller hur? Vissa dagar är man helt enkelt skithungrig, andra dagar kan man klara sig bra på att lukta på lite fett

Ät, din kropp vill ha mat, näring så ge den det. Du vet ju att våra kroppar bara blir sura på oss när vi inte äter ordentligt och ofta, så hämnas de och inget alls händer  
  • Glass
    Tessa606 skrev 2012-09-25 14:10:51 följande:
    Bara liiiiite trasig Hade det varit min sambo så hade han sagt samma sak, men om någon teknikpryl så bara blinkar till lite så ska det införskaffas nytt på sekunden, kvinnor o män prioriterar liiiite olika

Hoppas brödet blev gott i alla fall  
    haha, jag är nog tvärtom. Är det en teknikpryl som jag använder så ska den ersättas direkt, på minuten. Spisen däremot, ja det ordnar sig nog, vi kan laga annan mat ett tag...typ
  • Glass
    Tessa606 skrev 2012-09-25 14:29:26 följande:

Haha, jag är oxå mycket för teknik, men spis, kyl o frys kommer ändå först för mig, matgalning som jag är!
    kyl och frys håller jag med om, och micro....

• Glass
    stjierna skrev 2012-09-25 15:16:29 följande:
    Jag är så jääävla stolt över mig själv!
    Var på vårt gamla Maxi o handlade och där har dom minichipspåsar. Mitt gamla jag hade tagit en (okej, tre...) påse och mölätit i bilen på vägen hem, men mitt nya jag gjorde en deal med mig själv - om jag ff var sugen om 10 minuter så fick jag lov att stanna på vårt nya Maxi o handla. Detta är bra av flera anledningar: 1. Mitt minne suger, och jag hade glömt dealen 1 minut senare och således även när jag körde förbi nya Maxi. 2. Jag gick inte o våndades o tänkte på chipsen resten av shoppingrundan och 3. Nu är jag så jävla NÖJD.
    Så där gör jag också rätt ofta!
    Jag säger tex att om jag fortfarande är sugen på choklad när jag ätit middag och placerat mig i pysselrummet en våning upp, så får jag gå ner och hämta. Jag är sådär sanslöst lat att jag sällan orkar gå ner och hämta det ens om jag är lite småsugen, men oftast så har suget försvunnit
  • Glass
    RebornEve skrev 2012-09-25 20:53:55 följande:
    Mm cocosfett med smak av cocos, smör, kakao, lite sötningsmedel och hett vatten!
    Så jävla gott :)
    Det smakar som en chokladboll !
    åh!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**