jagvetefan skrev 2012-09-11 11:04:18 följande:
Det gjorde jag oxå! Men jag var inte lika positiv som du! Drack det vid 08.30 och mår fortfarande illa av det... Och jag kan inte tänka tanken på det utan att spyreflexen drar igång!
Så i fortsättningen får det bli te med endast kokosfett! Det är jättegott och förhoppningsvis effektivt det med!
Funderar på att endast ta en kopp (stoor kopp) te till frukost. Är ingen frukostmänniska och har svårt att få i mig nåt på morgonen. Och sedan äta mat först kl 12.00 på lunchen... Är det nån mer som skippar frukost? Funkar det eller bör man få i sig nåt?
Man brukar ju säga att med LCHF så ska man äta när man är hungrig. Dvs - är du inte hungrig så ät inte! :) Sen är det ju ingen vinst i sig att inte äta. Man ska inte svälta sig med LCHF så du är alltså inte mer "duktig" för att du hoppar över ett mål mat. Lär helt enkelt känna din kropp och vad som passar dig bäst. Men för att få i dig tillräckligt med näring så kan det vara en god idé att åtm. dela upp maten på minst 2 mål/dag. Annars kan det bli lite knepigt att lyckas få i sig alla näringsämnen. (Fett, protein, vitaminer och mineraler)