**Den stora feta LCHF-tråden**
Frajda 80: för övrigt tror jag inte att det är så stor skillnad på KH om du dricker vanlig eller låglaktosmjölk. Sätt mjölken som ett "godis" om du inte kan vara hröt utan, dvs något du unnar dig på helgfrukosten :)
Frajda 80: för övrigt tror jag inte att det är så stor skillnad på KH om du dricker vanlig eller låglaktosmjölk. Sätt mjölken som ett "godis" om du inte kan vara hröt utan, dvs något du unnar dig på helgfrukosten :)
Tiiitti: -1,5 kg visade vågen i morse (började förra fredagen). :)
En matdag för mig är frukost: 2 pumpafrömackor med bregott, tonfiskröra och hollandaisesås, kaffe m kokosfett. Mellanmål (pedagogiskt mellanmål för att sonen ska äta ;)) typ 1/2 avokado eller 2 msk tonfiskröra eller två ost/skinkrullar. Kvällsmat: fisk/kött med sås/kryddsmör och grönsaker - igår blev det torsk i ugnen m smörsås, sparris och broccolimos :)
Jag är kass på att ge frukosttips eftersom jag äter samma varje dag :P
Såphia: bär är det bästa alternativet av frukt o bär, och då helst hallon, sedan blåbär o jordgubbar. Det är inget man ska frossa i varje dag, men det är okej med några bär till pannkakor på helgen exempel (återigen är ju allt individuellt, såklart).
Personligen hade jag lämnat den yoghurten till nån annan o köpt ny, 2 dl blir ändå ca 13-14 KH... (om jag räknar rätt ;))
Off topic: bör man börja oroa sig om mensen är 4 dagar sen...?