**Den stora feta LCHF-tråden**
Hoppet 3: jag har tonfisk, mayo, paprika, röd lök, salladslök, kokt hackat ägg, gräslök eller dill, citronjuice, salt o peppar.
Vad ska A få fett ifrån om du inte får äta mayo eller mejeri??
Hoppet 3: jag har tonfisk, mayo, paprika, röd lök, salladslök, kokt hackat ägg, gräslök eller dill, citronjuice, salt o peppar.
Vad ska A få fett ifrån om du inte får äta mayo eller mejeri??
Mörlin: det är att man äter mat inom LCHF, men väljer produkter som enligt en tabell gynnar viktnedgång - dessa tabeller (o produkter) varierar beroende på vad du har för blodtyp!
Jag (0) ska ex inte ära mejerivaror, hallon eller fläskkött, men gärna smör, mayo, fisk, nötkött, gröna grönsaker o blåbär :)
Boost: fast om du tänker att olika livsmedel ökar blodsockret olika mycket (och därför ger olika mycket insulinpåslag som är fetmalagrande), är det fortfarande ologiskt att olika blodtyper reagerar olika på olika råvaror?
Jag har ingen aning om det bara är att jag inte "tål" att äta mejeri, men av att äta enligt blodgruppen har gjort mig ännu piggare, ännu mindre godissugen och jag har faktiskt börjat gå ner i vikt. Sen vet jag ju inte med självklarhet att det beror på min blodtyp, som sagt ;)
Mörlin: 6kilo6veckor.se har en lista under "blodgrupper". :)
Lokesmammi: vattenmelon innehåller 8 gr KH/100 gr - det blir snabbt många KH! (plus att sötman kan ge blodsockerhöjning och insulinpåslag!)
Spökplumpen: som jag skrev så vet jag ju inte om det är beroende på min blodtyp som det funkar för mig, men jag kan se logiken i att det skulle kunna fungera. :)
Jag tror absolut inte att det finns en universal lösning till viktnedgång, och som med allt annat så kanske det funkar för 8 av 10, men då finns de alltid de två kvar som det inte fungerar för.
29,4 är mitt BMI, vill ligga på 21-22 typ :)
Jag håller med Boost, tanken är inte att allt ska bada i fett, tanken är att äta fullfeta produkter tillräckligt för att hålla sig mätt mellan målen! (som jag har förstått det iaf ;))
Boost: jag har verkligen fått dille på det! Gjorde dubbel sats i morse, skivade o frös in ;) om jag äter två skivor till frukost så står jag mig över lunch, o behöver bara ett litet mellanmål o sen liten middag :)