**Den stora feta LCHF-tråden**
Boost: jag har som sagt inte läst någonstans att det spelar roll om det är mättat eller omättat, däremot att man inte ska undvika mättat fett!
Boost: jag har som sagt inte läst någonstans att det spelar roll om det är mättat eller omättat, däremot att man inte ska undvika mättat fett!
Linda5: blomkål triggar mig också - enormt!! Är broccoli istället ;)
Jag har räknat ut KH-innehåll i pumpafröbrödet:
Om man gör dubbel sats (som jag har ändrat receptet till!!) innehåller hela limpan 18 KH. Jag får ut 22 skivor på den och de innehåller då 0,81 KH/skiva :)
Frajda 80: det kan absolut vara mejerierna som gör dig sugen!
För övrigt innehåller mjölk väldigt mycket KH i förhållande till hur lite det mättar, så sluta dricka mjölk tycker jag att du ska göra oavsett ;)
Såphia: mycket kött, fågel, fisk, skaldjur, ägg, hemmagjord majonnäs och smör ;) inget av det innehåller så mycket att man kommer över 5 KH/dag. Men man får ju äta bra mycket smör/hemmagjord mayo för att hålla sig mätt..!
Ett stort steg för chipsälskaren i mig: mannen sitter brevid o kränger, och jag är inte det minsta sugen, inte ens på att "smaka ett"! Det trodde jag aldrig om mig :P
Ollebulle: vi gjorde rabarberpaj i helgen - såå gott! Smuldegen gjorde vi av smör, fibrex, hackad mandel, kokosflingor och ica stevia strö. Och så sockrade vi rabarberna med ica stevia strö (kolla surheten på rabarberna o söta därefter). :) och världens godaste vaniljsås gör du såhär:
vagligt.blogg.se/2012/april/godaste-vaniljsasen-lchf.html
Glass: jag får ont i huvudet om jag inte dricker tillräckligt när jag äter lite KH.
Rabarberpaj:
Smuldeg:
200 gr smör
30 gr hackad mandel
100 gr kokosflingor
1 dl fibrex
1 msk ICA Stevia strö
10 mellanstora rabarber
Ica stevia strö efter smak
Gör såhär:
Hacka rabarberna i önsom 3 cmbitar, ömsom 1 cmbitar. Blanda med socker efter smak och lägg allt i en ungssäker form. Blanda allt till smuldegen och fördela ovanpå rabarberna. Hyst in i ugnen på 175 grader i 20 minuter.
Ser ut såhär:
vagligt.blogg.se/2012/may/efterratt-rabarbersmulpaj.html