helene306 skrev 2011-02-22 19:13:44 följande:
Maken har fräst ifrån några gånger och de tar åt sig men nu är det ju semeeeeeester och då släpper svärmor varenda hämning och ska bara äta gott heeeeela tiden. Finns det godis och de ställer fram eller ger så är det klart att sonen äter. Jag tycker förvisso att han kan få men det behöver inte vara varje dag. Mest stör jag mig på att de ger så förbannat mycket O´boy! Han dricker max 2 glas om dagen i vanliga fall. En efter frukost och en innan läggning. Nu blir det säkert minst 7 glas/dag eftersom han dricker varm O´boy i backen. Maken får säga till igen och så får vi hoppas att de tar åt sig (men jag kan tänka mig att svärmor ignorerar det eftersom vi inte är där). Jaja, han kommer hem på lördag. Då blir det operation avgiftning

De är inte barnvakt så ofta, väldigt sällan och vi ses inte så jätteofta heller så att säga att de inte får barnen funkar inte riktigt. Men vi kan skita i att åka dit å andra sidan
Hur kan man föredra smaken på margarin före smör? jaja, alla är vi olika och din särbo och svärföräldrar får väl köra sitt race. Jag tror att det kommer fram mer och mer att vi ska äta feta produkter och då sker en naturlig ändring. Jag hoppas detta iaf!
Hoppas ni kan banka in lite vett i dem till slut
Ja, jag förstår inte heller... Jag är uppvuxen på ganska mycket "riktig" mat, visserligen har det funnits både smör och margarin, men inte mycket raffinerat socker, vitt mjöl, inga light-produkter och näst in till inga halvfabrikat. Mycket hemodlat et.c. Killen är uppvuxen med mer halvfabrikat och bara margarin så jag förstår ju att han är van vid det.
Sen är det ju lite speciellt i och med att vi är särbos, jag vill inte "lägga mig i" hans vardagsliv när jag inte är en del av det på det sättet. Men det kan ju bli "bättring" när vi flyttar ihop. Kan ju bli lättare att påverka honom då

Han har frågat en del om LCHF, men samtidigt skulle det bli bökigt för honom under arbetet om han skulle äta så, så jag vet inte om han har övervägt det på allvar. Det sista jag vill är i alla fall att börja tråka honom på grund av vad han äter, för det hade han verkligen inte uppskattat (förståeligt).