-
Greja i köket är min favorit med. Jag lagar och bakar gärna åt andra medans jag bara lagar mat åt mig och inget bakar.Kaya skrev 2011-03-12 19:00:58 följande:Termos - jag har i alla fall inte kommit dit ÄN efter 10 dagar på (snäll) LCHF. Jag har glatt testat alla möjliga LCHF-godsaker, kanske främst för att jag så här i början inte vill känna att jag helt plötsligt "inte får äta något som är gott"! Jag är så bekväm och inte ens medicinskt överviktig så för mig måste den här nya kosthållningen innebära livskvalitet, och för mig är livskvalitet bl a att få något gott till kaffet, god efterrätt efter en lyxig middag på helgen osv. (Och så gillar jag verkligen att baka och greja i köket...)
-
Igår bestämde äldsta sonen att vi skulle ha köpepizza till kvällsmat. Det fick de gärna, men inte jag.
Jag gjorde en LCHF-variant till mig själv efter ett recept jag hittat här i tråden har jag för mig.
I vanliga fall när jag gjort långpannepizza hemma har jag utan problem ätit 1/4 själv. Gärna 3/8 av en sådan pizza.
Den LCHF-variant jag gjorde smakade långt över förväntan, den var helt kanon. Och ändå fick jag bara i mig 2/12!
Har nu massor av pizzabitar i frysen.
Idag blir nog första "stora utmaningen". Att förra veckan få min halvsenila farmor att acceptera att jag inte vill ha någonting att äta till den kopp kaffe jag tog (dricker inte ens kaffe i vanliga fall) gick bra. Det var ett "hastigt" påkommet snabbesök.
Idag ska vi till lekkompisar och det är alltid en massa kakor, bullar, kex m.m. och saft till det när vi är där.
- jag tar ett glas vatten, tack.
-
Vad är det för glass och vart hittade du den?Klas-Ã…ke skrev 2011-03-13 09:26:46 följande:Fick tag i mina fläsksvålar igår, luktade illa gjorde dom men funkar helt klart istället för chips!
Köpte också lchf glass, den var heeelt underbar! Kunde knappt sluta äta den! Tur att jag köpte hem 4 paket:) 0,5g kolisar/100g -
Tack för hjälpen!Klas-Ã…ke skrev 2011-03-13 10:27:34 följande:ica maxi:) alvesta heter den, finns i vanilj choklad och citron, men vanilj har bara 0,5 g kolisar medan choklad har 1,4g
www.alvestaglass.se/
Där står de om glassen och i vilken butik och stad du kan köpa de i=) -
Skit i läsken!stolla skrev 2011-03-14 11:13:21 följande:Måndag igen och vägning. Idag visade vågen 69 kg prick, fortsatt neråt sakta men säkert! Mår toppen av den här maten, jag har inte haft ett enda besvär hittills.
På lördag ska jag iväg och fira en kompis som fyller år. Det blir ju så klart lite dricka då. Ska ha lite lekar och grejer på dagen och middag på kvällen. På kvällen kan jag ta rödvin men på dagen vill jag gärna ha några flaskor av nåt annat. Jag undrar om det finns nån slags alkoläsk el cider på bolaget som INTE innehåller socker. Alltså nån slags lightvariant som ändå är hyfsat ok enligt LCHF? Nån som har tips?
Drick ren sprit och gurgla med vatten efteråt
Varför slösa kolhydrater på "rapedricka"? Det är ju kolsyran som gör att man blir sjuk dagen efter... -
Någon av er som ska åka med Silja Galaxy LCHF träff den 8:e april?
-
Japp:Maddisen80 skrev 2011-03-14 13:34:31 följande:Hej jaså jag visste inte att de var , men båten går från stockholm va???
s4.kostdoktorn.se/wp-content/2011/03/V%C3%A5rkryssning-2011.pdf -
Det är när en "diet" blir för enformig och tråkig som det blir svårt att följa den.jeng skrev 2011-03-14 13:40:11 följande:Ja, Skaldeman är ju en fakirare. jag tror inte jag skulle palla det...
En kompis käkade kött och 125g smör på kvällen och sedan ägg & bacon till lunch. Varje dag...
Visst tappade människan 5kg snabbt, men shit vad tråkigt och enformigt!
Inte konstigt att man till slut faller för frestelsen av något annat och avbryter "dieten". -
Fast stekt äggröra stekt i kokosfett med bacon på morgonen blir ju bara 1,5 för äggen. Bacon är väl 0 och mitt kokosfett är 0. = 1,5yena89 skrev 2011-03-14 13:46:49 följande:Vad är det man får äta när man fakirar? Ägg lär ju gå bort, 2ägg innehåller ju redan 1,5g kolhydrater så. Är det bara kött och kryddsmör som gäller eller?
Nån bra sida där man hittar info? :)
Några babybel ger max 0,5 = 0,5
Sedan äter du kött eller fisk (0) med olika kryddsmör. Har för mig att 100g smör är 0,5. Till det kan du steka o kokosfett Halloumi eller hur det nu stavas. Min jag hade igår är 2g/100g. = 2,5
Mätt och glad hela dagen på 4.
Vill man snygga till det lite kan man ta några gurskivor till kvällsmaten så har man ätit 5. -
Jag för inte beror det väl på alkoholen?Denebola skrev 2011-03-14 14:00:17 följande:?