• Mandel

**Den stora feta LCHF-tråden**

yena89 skrev 2011-03-23 12:47:53 följande:
    Jag tycker iaf man bör försöka undvika att ligga under 1200kcal :P
    Jag känner också att ju mindre kolhydrater desto mättare blir jag. Nu kör jag ju fakir och det räcker att jag äter två gånger om dagen bara. Igår hamnade jag på 2094kcal, 75g protein, 1g kolhydrater och 200g fett. En fördelning på 86E%, 14E% och 0E%. Vet inte om detta är bra?
    Kom på att jag hela tiden tänkt fel med proteindelen. Jag trodde 100g protein = 100g kött :P
    Nu äter jag två stekta ägg och 4 kotletter och en stor klick beasås xD känns som en gigantisk portion :P
    Förut har jag inte bokfört maten på matdagboken ,men började med det härom dagen. Skulle då vara duktig och se till att få i mig rätt procent av allt och då blev det visst till att dra ned på fettet för att det inte skulle ha för hög E%. eller vad sjutton det nu heter.
    Upplevde gårdagens kvällsmat som inte alls lika mättande som de andra kvällarna. Då har jag ätit kött med en ordentlig klick vitlökssmör till. Igår blev det bara en liten klick och jag var hungrig efteråt trots att mängden mat var större än dagarna innan.
    Försöker hålla mig runt 5g kolhydrater om dagen.
    Ska nog strunta i matdagboken och äta som förut.

Äter frukost vid kl9 bacon och ägg,  mellis runt kl 15 bestående av 2 babybel fast idag blev det en biff från igår... Sedan kvällsmat kl18-19 och då kött m kryddsmör och några bitar grönsak.
    Är mätt och glad på det!
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel

Kan bara meddela att Wallmans salonger i Stockholm är lite "snikna" eller vad jag ska kalla det. Osamarbetsvilliga kanske är ett bättre ord.

Vi har nu fått förbeställa vår mat och fast jag avsagt mig både förrätten och efterrätten måste jag betala fullt pris för en 3-rätters meny. Man MÅSTE välja en 3-rättersmeny, inga avstickare är tillåtna...
    Den osttallrik som jag valde till "efterrätt" ingår inte i priset så den får jag betala extra för.

Så fast jag äter mindre än de andra så blir min mat dyrare... Smidigt!
    Jag tycker att det kunde varit +-0kr. Men det är ju jag det.

• Mandel
    P28 skrev 2011-03-24 18:13:30 följande:
    Dålig stil får man säga! Sånt slår alltid tillbaka till slut på företagen själva, det är jag övertygad om. Men surt att de inte kan erbjuda ett passande alternativ för dig. Har de sagt hur de gör med gluten, nöt eller laktosallergier?
    Jag mailade dem och meddelade dem att jag inte äter rotfrukter, spannmålsprodukter eller socker.
    Hur svårt kan det vara att vara lite tillmötesgående?
    Vispgrädde m några hallon till efterrätt? Nop, det gick bara att välja ifrån en annan färdig komponerad 3-rättersmeny.
    Glass, cheesecake osv.

Jag trodde man var kock för att man gillade att laga mat och även anta nya utmaningar i sin matlagning. Jag tycker det i alla fall, fast jag är ju ingen kock...
  • Mandel

Dagens tips:

Netto (finns endast i södra/mellersta Sverige) har 300g paranötter för 29.90. Ica tar 24.90 har jag för mig för 175g. Nettos ligger vid chipsen.

ÖoB har erbjudande på fläsksvålar 150g för 15kr. 0-1g kolhydrat/100g

Lidl säljer 3p bacon för 19.95.

Har dock inte provat någon av dessa än så jag vet itne vad det smakar.

Behöver hjälp med våffelrecept. Någon som har ett?

• Mandel

Ni snackar om fettet på brösten hit och dit. Skit samma! Jag bryr mig inte om mina tuttar på det viset, men mitt stora feta arsle däremot!!!
    Hur blir man av med det?
    Har provat kläder i graderoben och denna bak står ju ut en halv meter bakom ryggen. Why?

Alla kjolar åker uppåt eftersom midjan är smal och rumpan den är enorm. Blusarna lägger ut sig som en pianist viker ut flikarna på fracken när han ska sätta sig på pianopallen...
    Vad har jag gjort för att förtjäna denna ladugårdsvägg till röv?

Hjälp mig att bli av med den, snälla!

• Mandel

Är det bara jag som är "rädd" för att äta "vanlig" mat nu när jag äter enligt LCHF?

Läser här om folk som frossar i/äter av olika kolhydratfulla saker och sedan mår dåligt. Inte bara psykiskt utan med illamående, svullen mage, problem med sötsuget direkt efteråt, viktuppgång på direkten osv.
    Hur törs ni då "fuska"?

Inte sjutton vågar jag testa en vanlig smörgås eller pasta för jag har vare sig tid eller lust att må illa och bli dålig i magen...
    Godis ska vi inte prata om!
    Det blir till att fortsätta ha babybelostar som smågodis.

• Mandel
    jeng skrev 2011-03-31 07:44:19 följande:
    Nu är jag fotad både med kläder och i underkläder (har fortfarande ingen bikini).
    La upp bilderna i mitt galleri i starka bilder för den som vill få sig ett gott skratt Var dock vänlig och KLICKA på bilderna för dom visas ju helt ihoptryckta i galleriet....
    Men människa! Du är väl fin i kroppen!
    Med de svarta kläderna på är du jättefin. På underklädesbilderna syns det att du fött barn och tappat i vikt. Inget konstigt eller udda alls.

Modigt av dig!
  • Mandel
    Annanym skrev 2011-03-31 09:51:26 följande:
    Ryggbröst, ha, haaa! Otroligt kul ord. GRATTIS till framgångarna!
    Det där råkade jag nämna någon gång när jag tittade på någon amerikansk såpa eller så att folk var så tjocka att tuttarna fortsatte bak på ryggen.

Sedan fanns det små öron i närheten som frågade sin mormor varför hon hade tuttar på ryggen...
  • Mandel
    Ziggystardust skrev 2011-03-31 10:08:15 följande:
    Är kläderna i affärerna små nu för tiden eller är jag fetare än jag tror? Jag vet ju såklart att jag är överviktig och rund om magen men lite trist är det att prova kläder och speciellt jackor. Jag har köpt en ny vårjacka och kunde nätt och jämnt knäppa jackan i stl 42, så jag var tvungen att köpa stl 44 Skrikandes! Det har aldrig hänt förr, och jag har INTE blivit tjockare utan tvärtom gått ner i vikt ju! Kul...not! Man ska ju kanske inte by sig så mycket om siffrorna som står i kläderna men jag gör det ändå... Jag är bara knappt 160 cm lång så storlek 44...
    Jag upplever ofta att man har en storlek på kläderna hemma i garderoben och sedan i affären tar man samma storlek och man kommer knappt i kläderna.
    Mest förvånad blev jag då de gjorde om storlekarna för många år sedan.
    En M var förr 38/40 och blev i vissa butiker en 40/42. De ändrade bara siffrorna på lappen för inte sjutton gjorde de plagget större inte!

Vilken affär har du köpt jackan i? Jag upplever det som att H&M är väldigt små i sina jackor.
    Har ex två blusar ifrån dem i samma storlek där den ena är ett par cm större på alla håll än den andra. Smidigt!
  • Mandel

I måndags var vi på trav och blev serverade Wallenbergare. De hade nog alldeles för mycket ströbröd i dem och runt omkring på dem för min del.
    Jag hittar ingen annan förklaring till hur jag mådde i tisdags förmiddag mer än just dessa Wallenbergare.
    Mådde småilla och rapade massor...

Jag som trodde att det skulle funger, men jag har kanske fel och jag mådde urk av någon annan anledning?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**