Beckaa skrev 2011-06-24 14:21:20 följande:
Jag börjar känna att det är tröstlöst med LCHF. Jag har kört i en månad och första veckan gick jag ner 1,5 kilo. Perfekt tänkte jag. Sedan dess har det dock först stått still i två veckor och senaste veckan 0,5 kg åt fel håll. (Även måttbandet säger att jag blivit större)
Jag är inte överviktig men vill gå ner ett par kilon efter viktuppgång på grund av sköldkörtelstrul. Nu misstänker jag att kroppen inte vill gå ner mer, att kroppen tycker att vikten är lagom (160 cm, 54,4 kg). Innan sjukdomen vägde jag 51 och jag behöver nödvändigtvis inte gå ner så mycket, men ett par kilo i alla fall.
Någon som haft liknande utgångsläge? Ska jag ge upp hoppet om att kunna gå ner med LCHF? LCHF ska ju vara viktstabiliserande så jag är orolig att ingenting mer kommer att hända. Har någon av er kunnat gå ner de sista kilona med LCHF eller funkar det bara så länge man har övervikt?
Eftersom du är normalviktig är det inte säkert att du kan bli av med fler kilon på LCHF. Man går ner tills kroppen trivs ...
Kan du inte bara träna dig till slankare former, om det nu är där skon klämmer? Vikten är det ju inget fel på. Och med LCHF får du allmänt bättre hälsa - håll dig till kosten av det skälet och strunta i vikten.
Eller om du nu MÅSTE försöka gå ner av något skäl, testa denna mycket snåla metod:
Vatten eller kaffe att dricka.
Fyra mål om dagen. Varje mål en burk makrill och 1-2 hårdkokta ägg.
Inget annat.
Det biter på de flesta. Men som sagt var, du har ju inga egentliga extrakilon att tappa.