**Den stora feta LCHF-tråden**
yena
Hela kycklingar som du lagar själv i ugnen kostar runt 30 kr/kg. Det kanske skulle funka? Det är mycket godare än kycklingfiléer dessutom! Fast det tar ca 1,5 timme i ugnen innan det är klart.
yena
Hela kycklingar som du lagar själv i ugnen kostar runt 30 kr/kg. Det kanske skulle funka? Det är mycket godare än kycklingfiléer dessutom! Fast det tar ca 1,5 timme i ugnen innan det är klart.
Ja, alla är vi olika. :) För mig så funkar det att kolla med matdagboken ibland. Förra gången jag åt LCHF så åt jag en hel den turkisk yoghurt och keso, men det gör jag inte nu. Jag tycker inte att det mättar tillräckligt bra så jag äter ägg istället. :) Jag unnar mig en del hallon och tomater ist och brukar landa mellan 30 och 50 kolhydrater/dag, men Annika Dahlqvist tycker ju inte att man behöver ligga så strikt till med kolhydraterna när man ammar heller. Jag har bestämt mig för att inte köra för strikt, men om man är starkt sockerberoende så är det säkert lika bra att köra strikt med en gång.
Jag brukar göra chokladmousse till fredagsmyset.
4 port
2,5 dl vispgrädde
100 g mörk choklad (över 70%)
2 äggulor
Det blir ungefär 8 kolhydrater/portion beroende på kakaohalt på chokladen.
Vispa grädden, smält chokladen i vattenbad, separera äggulorna, rör ner äggulorna i chokladen och blanda ner chokladen i grädden, låt stå kallt i minst en timme.
Tack Helene!! :)