**Den stora feta LCHF-tråden**

Så oroa dig inte, det kommer säkert försvinna fort för dig med. Nu kör vi hårt igen

Fläskfile/blomkålsgratäng idag, supergott.
En blomkål riven i delar, stekt strimlad fläskfile och med grädde och kokosmjölk över samt lite kalvfond, sambal oelek och thaicurry och gratinera med ost. Superenkelt och jättegott.
Hej på er, är ny i tråden men har ätit LCHF sedan i mars.. Jag har hitills gått ner 16 kg,, mannen 20.. jag har ca 25 kg kvar men är gravid så jag räknar inte med att viktminskningen ska fortsätta så här länge till.. mår fantastiskt bra och jag måste säga att min och mannens hälsa har förbättrats avsevärt på dom här månaderna., jag är helt frälst och har inspirerat några vänner på vägen och det känns kul.. jag har verkligen hittat min väg och jag kommer hålla mig på den i fortsättningen.. kul med inspiratiopn och tips från er alla.. kram
Okej, jag är en usel människa, det är bara att konstatera. Usel människa med usel karaktär. Klarade inte ens en hel vecka på LCHF utan brakade igenom rejält i helgen med en massa kalas och bullar i skogen, m m. Fy vad jag känner mig misslyckad och besviken på mig själv.
Fast jag vet att det inte hjälper har jag fastnat i gamla tiders "bestraffningstänkande" igen och vet inte hur jag ska kunna ta mig till att bli konstruktiv.
Jag är ganska säker på att en del av det handlar om att jag förlorade min bror helt abrupt i helgen. (Nej, han är inte död, jag har förlorat honom på annat vis.) Jag klarar helt enkelt inte att hantera detta samtidigt som jag är nysvajig med LCHF.
Vad fan ska jag göra? Har inte ätit frukost ännu, då jag inte var hungrig när jag klev upp, men nu på jobbet ska jag äta kokta ägg med tonfiskröra (cr fraiche, majo, några kapris, tonfisk) och sedan får det bli salladslunch med majonnäsdressing. Men sen. Hemma. Det är ju då det brukar braka.