• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

ollebulle86 skrev 2012-08-07 07:15:15 följande:
    Bra tips på vad man kan göra med brie?
    Köpte en stor bit igår för det var billigt.

Tycker det är gott som det är som komplement till måltider :)
    Men kanske i en paj utan pajskal?
  • Boost
    Chicky01 skrev 2012-08-08 09:11:33 följande:

Nu till mina frågor:
    * Om man kör fakir, är det garanterat vktminskning? Är det någon som inte har gått ner med hjälp av fakir? Hur länge körde ni?

Garanterat viktminskning är det inte, det skulle ju vara för lätt :)!
    Jag gick ner 3.1 kg på en vecka med Fakir, och det var efter att jag nått min målvikt också. Men bara för att det fungerar ypperligt på mig så betyder inte det att det fungerar för dig.
    Har dock läst om flera som kickat igång viktminskningen igen med Fakir, så jag rekommenderar absolut att du provar en vecka för att se hur det fungerar på din kropp!
  • Boost

Chicky01: höll inte koll på kalorierna då. I och med att det är så begränsat ändå så finns det ingen anledning till det.
    Håll ut så ska du se att det kommer igång igen, du har ju ett härligt mål att se fram emot :)

• Boost
    ollebulle86 skrev 2012-08-09 06:58:53 följande:
    Vad var det man åt på fakir?
    Tips på hur en dag kan se ut på det?

Funderar på att köra stått still på samma vikt ungefär i en månad snart. Pendlar några hg upp och ner.

Kött, fågel, fisk, ägg, smör och olja.
    Har tyvärr inte så mycket tips att ge, blir ju väldigt enkelt och ganska så enformigt.
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-08-09 08:11:19 följande:
    Boost: jo det är det jag tänkte på oxå. Enformigt. Det blir ju inte mycket såser.
    Men bea borde väl vara ok då, eller? Ägg och smör är det ju gjort på. Fast det ska kanske undvikas ändå?
    Och jag som börjar fullt på jobb nästa vecka, kanske ska vänta tills man är inne i jobbet ordentligt.

Finns ju något som kallas Fakir UFO också, som är under 5 g kh per dag. Då går det bra att tillsätta lite sås och några grönsaker med lågt kh.
    Kan tänka mig att den varianten fungerar bättre ihop med jobb :) 
  • Boost
    Chicky01 skrev 2012-08-09 09:13:23 följande:
    Funderar oxå på fakir. Känns som att hemmagjord mayo borde vara godkänt? Ska nog testa en vecka och se vad som händer med vikten. Som mellis får jag ha kokta ägg med mig kanske?

Är det fritt fram med kryddor?

Kokta ägg är ju perfekt som mellis! Har alltid några klara i kylen för säkerhets skull :)
    Har inte läst nåt om kryddor faktiskt. Någon annan som har?
    Jag använder det i alla fall. Vitlökssmör gör köttbiten lite roligare.

Ni kommer få se hur mycket man uppskattar "vanlig" LCHF efter en vecka på Fakir, grönsaker är himmelriket då Glad 
  • Boost
    Chicky01 skrev 2012-08-09 09:37:09 följande:
    Boost, längtar redan efter min spenat och broccoli :) Startar nog med fakir på söndag. Nån som hakar på? Är det ngn i tråden som gör det redan nu? Alltid lättare att veta att man inte är ensam :)

Förresten, te och kaffe är ok va? Kokosoljan måste jag ju få fortsätta med?

Jag håller på denna vecka, en vecka åt gången räcker fint åt mig :)

Japp, te, kaffe och kokosolja är bara att fortsätta med.
    Bra för fettförbränningen att ta en tesked kokosolja varje morgon läste jag.   
  • Boost

spökplumpen: Oj, det var hårda ord. Anorektisk? Hon har ju en snygg tränad kropp!
    Jag ser ut som henne i kroppen, hon har dock en del mer muskler.
    Man ska vara försiktig med att slänga hårda ord om andras kroppar.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**