• Gladskit

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2013-04-09 10:07:26 följande:
    Ni som stått stilla länge måste göra en förändring i kosten som chockar kroppen för att fettförbränningen ska kicka igång igen. Det är svårt att bli av med de sista 5 kilona. Det funkar inte att äta som ni brukar utan det krävs lite disciplin under en kort tid. Kroppen vänjer sig vid både träning och mat om man kör samma upplägg under lång tid, då uteblir resultaten till slut.

Man får tänka på att det inte är för alltid man måste vara så strikt för att bli av med de sista fem, utan det är en kort, begränsad tid. Då går det mycket lättare. Jag följde Katrin Z råd och det funkade för mig.

Martina hade också en massa bra råd på sin blogg för någon vecka sen. Testa en grej i taget, så småningom lossnar det! http://www.primalscienista.com/viktminskningstips-pa-riktigt/
  • Gladskit

Och jag tycker att Lindahls kvarg är den godaste! Stor burk också
    Ica Basic är grynig och läbbig, ungefär som den från Lidl.
    Garant och Lindahls är mina favoriter (utöver den vanliga som heter just Kesella).  

• Gladskit
    Stokke skrev 2013-04-15 13:03:14 följande:
    Köpte en Loka lemon pie till lunchen ! Rekommenderar den inte ! Fy
    Smaken var sådär men den doftade ju helt gudomligt!!!
  • Gladskit
    rödnos skrev 2013-04-16 14:16:51 följande:
    Tips! Blanda i lite Smetana i turkiska yoghurten så mättar den bedre.

Brukar jag göra
  • Gladskit
    Ninis skrev 2013-04-17 21:16:36 följande:
    Inlagd på Strokeavdelningen på SÖS. Har en dissektion på ett halskärl. Fick ont i halsen på höger sida under träningen i lördags. Trodde att jag höll på att bli sjuk. Sen kom nackvärk, ont uppåt kind och ögat. Allt på höger sida. I morse åkte jag in till akuten och fick då göra datortomografi där dissektionen upptäcktes. Ligger på övervakning och får inte ens gå på toa själv. Kommer bli väckt varannan timme i natt för att se så jag inte har strokesymptom.

Förmodligen är det hård och tung träning som utlöst det. Jag kommer sluta med tung styrketräning efter detta. Vågar inte riskera livet igen så mina barn blir föräldralösa.

Men oj, vad läskigt! Skönt att du är på ett ställe nu där de har koll på dig.
    Och vad mycket det är som kan hända, som man inte vet om...
  • Gladskit

Min erfarenhet är att det är lättare (jämförelsevis) att få igenom en bröstförminskning än att få igenom en bukplastik. Jag har inte varit på bedömning för bukplastik själv, däremot har jag vänner som gjort det och de valde att stå för fiolerna själva istället. Jag har däremot gjort en bröstförminskning och valde att vända mig direkt till en plastikkirurg för bedömning och det var inget snack. Helt underbart, bland det bästa jag gjort i mitt liv!

• Gladskit

I början tappade jag känseln men nu två år senare är det som det var innan. Däremot finns inga garantier för att amningen kommer funka om vi får fler barn men den funkade inte med nr 1 heller så det skulle inte göra så mycket. Jag gick från HH till C/liten D och det är perfekt!

• Gladskit

Rödnos, vad häftigt, grattis!!! Har en kusin som gjorde dem förra omgången och klarade sig *stolt*

• Gladskit
    Nova Starlight skrev 2013-05-14 20:34:26 följande:
    Jag är ny på LCHF. Har bytt ut middagarna men har svårt för att göra mig av med frukosten. Någon som har ett bra råd som man kan äta till frukost? Finns det något gott bröd eller bullar som man kan göra? 

Jag bakar LCHF-scones! Det är perfekt och familjen gillar dem också så man kan äta samma sak. 
    Receptet finns säkert 10ggr tidigare i tråden men här är det:

Sätt ugnen på 175 grader.

Du behöver
    3 ägg
    1 dl grädde
    3 dl mandelmjöl
    1/2 dl krossat linfrö
    2 msk fiberhusk
    1,5 tsk bakpulver
    lite salt 
    brödkrydda efter smak.

Vispa äggen fluffigt. Tillsätt grädden och rör om. Blanda de torra ingredienserna för sig först och häll sen ner i smeten. Låt stå några minuter så att den tjocknar. Klicka ut till 5-6 bröd på en plåt m bakplåtspapper. Grädda ca 20 min i mitten av ugnen.

• Gladskit
    rödnos skrev 2013-05-15 13:18:42 följande:
    Gladskit - blir de kompakta? Tänker att om man gör dem i jumbomuffins form borde de bli lättare att göra till mackor?

De blir ungefär som vanliga scones. Direkt när de är klara och varma tycker jag inte att de är kompakta men senare blir det väl lite mer åt det hållet. Men det går utmärkt att skära på mitten som vilken fralla som helst och göra smörgåsar av.

Jag har även laborerat lite mer receptet, hasselnötsmjöl blandat med mandelmjöl går lika bra. Mandelmjölet var nästan slut sist så jag var tvungen att fylla ut med något. Det går också bra att byta ut grädden mot kokosgrädde, jag tog 50/50 sist och det smakade kanske liiiiite lite åt kokoshållet men absolut inte mycket. Och konsistensen på brödet blev som vanligt. 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**