• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

helene306 skrev 2011-05-09 17:56:36 följande:
    Fy så tragiskt! Beklagar verkligen sorgen! Och ja, hon ser ju fin ut i statistiken men att hon sen gick en onödig väg till mötes lär aldrig synas i någon statistik. Förstår att du är arg, men man behöver vara det också för att få ur sig sorgen så tillåt dig att vara det.

yena: Stort grattis till dig! Jag är också glad att du aldrig gjorde slag i dina funderingar!
    TAck. Visst var det nära att jag faktiskt lyckades men när man låg där och kände hur livet sakta börja blekna ångrar man sig faktiskt. Tror många ångrar sig just innan dom dör...men hemskt är det...att man kan må så dåligt att man inte vill leva mer..
    Hoppas verkligen jag kan bidra med hjälp inom vården och förbättrea den när jag är klar med utbildningen.
  • yena89
    Ellish skrev 2011-05-10 12:05:34 följande:
    Googlat lite och läst lite i tråden men hittar inget om Soyaprodukter tex Soyamjölk och dyl. Någon som vet om det är bra eller inte?
    Sen är Soya dels mycket miljöovänligt och väldigt allergiframkallande så det borde du skippa :)
  • yena89
    jeng skrev 2011-05-10 14:06:20 följande:
    Jag har varit en snabbis till stan och kapat av håret! GUD SÅ SKÖNT! Och vilken underbar frisör. Får tacka Helene för tipset, för jag luskade ut på FB att hon gått dit och var nöjd!

Dricka shake eller äta kycklingsallad till lunch idag? Det är den stora frågan... Frökex har jag ju också! MUMS! 
    Jag röstar på sallad
  • yena89

Jag köper också smör&rapsolja. Mest från Arla men borde kanske köpa ICA's, mkt billigare då, fast jag vet inte om det blir så mkt dyrare o steka i vanligt smör? Stekte i bregott innan men det brändes så lätt. Annars kan jag steka i Ister ibland om maträtten tillåter det. Luktar ingen vidare men smakar gött

• yena89
    helene306 skrev 2011-05-10 16:31:40 följande:
    Jag köpte också smör & rapsolja innan men sen efter att jag läste innehållsförteckningen gick jag helt över till Icas smör. Ister har jag lurat på. Använder du den till annat än att steka i? Och hur menar du med "om maträtten tillåter det"?
    Nja känns inte så kul att ha typ grisfett eller vad det egentligenär i en gryta så det blir bara o steka i. Godast tycker jag är att steka sån där ost&bacon korv i den :P Så gör jag grytor eller steker grönsaker använder jag hellre smör :P Tror inte det skulle påverka smaken, det är bara min hjärna som säger emot att använda det till att steka grönsaker xD
  • yena89

Hehe vad pinsamt Skäms nu skrev jag om min kycklingsoppa i fel tråd (den som påstår LCHF är skadligt) hahaha undra vad dom tyckte om receptet xD

"MMhhh har en kycklinsoppa på G som puttrar på spisen
    Kyckling, lök och bambuskott stekt i en jäkla massa bregott/smör (kommer säkert döööööö av allt feeeettt gaaaahhhhh) sen krydda med spiskummin, cayenne, citronpeppar, örtsalt och massa curry. Slå på vatten. i med 1-1,5dl grädde och låta det puttra nån timma. Sen röra in 3 äggulor, klart "

• yena89
    Fiaz skrev 2011-05-10 18:39:54 följande:
    Ok jag tänkte på en sak, har faktiskt kört, eller kör rättare sagt fram till på fredag, rikshospitalets diet..hur funkar det då med LCHF som ska tänkte börja med på måndag då? Kan det va skadligt??
    Skippa den dieten. Det är egentligen en VLCDiet, dom gav det bara nåt tjusigt namn. Det handlar helt enkelt om att svälta sig. Du kan likagärna äta sallad tre gånger om dagen då får du liknande effekt. Börja LCHF redan nu så får du iaf bättre resultat och slipper svälta dig :)
  • yena89
    jeng skrev 2011-05-10 19:21:33 följande:
    Jag BEHÖVER inte, jag är bara van vid att ha det. Tycker det är så illa pilligt att stå där och lägga en liten klick smör på varje kycklingfile och såna saker. Däremot om det ska smältas eller stekas med så kan jag ju använda vanligt smör. Har alltid båda hemma.
    Dagens I-landsproblem:
    Yena och Jucea från Sverige tycker det är för omständigt att ta en sked och använda riktigt smör. Yena är ännu värre och orkar inte ens steka i riktigt smör. Hon tycker det är mkt enklare att trycka på en flaska. Tänk så bra folket i Afrika har det. Dom slipper använda smör och krångla med mat!
    Nallebjörnis skrev 2011-05-10 19:27:25 följande:
    mmmm låter super gott!!
    Supergott sitter och slurpar i mig det nu.
  • yena89
    Denebola skrev 2011-05-10 19:55:27 följande:
    Men - ni stackare som har det värre än barnen i Afrika - varför inte bara använda ren rapsolja då?
    Godare med smör juu Oskyldig eller vrf inte steka i kokosfett?
  • yena89
    Annanym skrev 2011-05-10 19:57:51 följande:
    He, he. Perspektiv va. Hade ett annat matrelaterat i-landsproblem för ett par dagar sen: "Men guuud, var ska jag göra av all mat? Det är helt proppat i kylen!"
    Haha man ska aldrig ha det lätt
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**