• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

ofrivilligbonusmamma skrev 2011-05-01 15:06:26 följande:
    Först och främst: Fan vad duktig du är på att rita!! Skrattande

Jag tänker såhär; Tatueringen verkar vara nått som verkligen betyder något för dig, och har du då texten på latin kommer folk fråga vad det betyder. Vilket betyder att du kan berätta det och vilket kanske även leder till att du får berätta "din historia" bakom tatueringen.

Har du däremot texten på engelska förstår större delen av världen vad det betyder och ja.. jag har inget mer att säga om det, haha
    Hehe tack Skäms

Ja, precis så jag tänker också :) Samtidigt vill jag ju inte komma och säga "jaaa det var när jag försökte ta livet av mig så..." inte så lyckad kanske :/
    Teskedsmamman skrev 2011-05-01 15:15:57 följande:
    Beror på hur många frågor du vill ha om vad det står
    Nu är jag ju ingen uppmärksamhetshora direkt men skulle kännas lite nice att bli frågad :P haha
  • yena89
    jeng skrev 2011-05-01 15:35:40 följande:
    Jag röstar på engelska. Är så urbota less på folk som tatuerar på japanska och kinesiska och latin och vad det nu må vara :-P Alltså det är jättefint, men det har blivit så uttjatat...
    Haha lite ja Kan ju alltid skriva på svenska med ;P
  • yena89
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-05-01 15:40:29 följande:
    Hahaha, nej det är ju inte direkt en stämningshöjare Flört
    Men samtidigt kan du ju få förfrågningar om vad tatueringen betyder även om det är på engelska.
    Men det är nog större chans (risk?) att du får frågan om betydelsen och inte bara vad texten betyder på svenska om det står på Latin.
    Aa man kan ju alltid köra en mil version med att man gjorde lite dumma saker när man var yngre (nu låter det som att jag e 40 haha) och att vingarna representerar änglarna jag är övertygade om fanns där under tiden. Korset är att han dog för min skulle så jag inte skulle bära någon skuld för mina handlingar. och testen att enbart gud kommer döma mig för det. :P
    njaa,, e mer sugen på latin ja...ska gå ner till studion imorrn efter jobbintervjun och kolla vad dom tycker :)
  • yena89
    helene306 skrev 2011-05-01 17:59:52 följande:
    Men shit vad duktig du är på att rita! Jag gillar tatueringar och är nyfiken så jag kan fråga om tatueringen ändå. Speciellt nyfiken blir jag om text jag inte vet vad den betyder och frågar men samtidigt blir jag irriterad för direkt efter att jag frågat glömmer jag vad det betyder Vill du ha latin så kör du på det. Just textmässigt fär du plats med de 3 (ego solo deo) första orden i översta remsan och sista (judicanda) ensamt nertill. Nu är jag jobbig men för att få blick, kalkylera av teckningen och lägg till den latinska texten så kanske du ser vilken du gillar bäst. Jag vill ha barnens namn eller deras födelsedat eller 2 svarta stjärnor. Men var?? De två jag har syns inte med kläder på.  
    Hihi tack
    Ja precis, dom 3 uppe och den andre nere.
    Jag ska ju till han tatueraren och lämna en kopia så kanske han kan rita in det.
    Är rätt bra på att se saker i mitt huvud (fast inte på ett knöppt sätt xD) så jag tror den kommer bli sjukt nice med latinsk text :P

Fotleden är ju ett populärt ställe för namn men ska göra förbaskat ont :P
    Annars nacken kanske?
  • yena89
    helene306 skrev 2011-05-01 19:12:55 följande:
    Smärta är ju relativt Jag trodde tatueraren var inne och grottade i min äggledare när jag tatuerade mig i nedre delen på magen. Den andra i slutet av ryggen kändes inte alls, det var nästan "skönt" om man får säga så? men när jag byggde ut med triben höll jag bokstavligen på att tuppa av! När tatueraren var klar med konturerna fick jag ta andningspaus, dricka vatten och röra på mig lite innan han fick  börja fylla i

Fotleden går bort för mig. Nacken skulle kunna vara ett ställe men jag vill kunna dölja mina tatueringar. Jag hade tänkt tatuera mig vid snittet, där barnen kom ut men jag vet inte. Sen har jag funderat vid nycketbenet eller någonstans vid Ove (ödlan på magen). Ja, jag vete katten
    haha magen kommer jag aldrig våga tatuera. däremot funderar jag på en lagom stor på ryggen :P
    Jag har ju bara en tatuering och den gjorde inte så farligt ont så jag kan ju knappt föreställa mig hur ont denna kommer att göra :P
    Vill helst köra hela på en sittning, men den lär ju ta 3-5 timmar kanske? konturerna är ju det värsta :P

vaden då? annars tycker jag nacken skulle va väldigt fin faktiskt ja :)
  • yena89
    Segelvind skrev 2011-05-01 20:35:15 följande:
    He he jag är superkort! 156 cm så jag borde väga typ 55 kg.....
    Tro mig....jag är bred om röven så det räcker.....

Vet att 7 dagar inte är så länge men jag trodde det skulle hända något.....visserligen har jag dragit åt bältet 2 hål men jag vill ju se på vågen!!
    Gissar att din kropp tycker den ska väga så. Sen, HALLÅ?! två hål på bältet är mkt, framförallt efter bara en vecka så förstår inte vrf du är missnöjd?. vågen säger INGENTING. iaf inte när den pendlar runt normalvikten. har hört om vissa som byggt upp muskler utan träning med LCHYF, inget biffigt såklart men endå nåt som gör att vågen kanske itne pekar neråt.
    Så om du gillar maten och känner du mår bra av kosten tycker jag inte du borde klaga.
    Vill du tappa dom sista kg får du nog allt träna bort dom.
  • yena89

SLUTA PRATA OM POMMES MÄNNISKOR!!! Gråter
    Tur jag är så äckligt mätt efter jag unnat mig lite frusen cheesecake. dock känner jag att mensen är på ingång och då brukar jag bli fruktansvärt sugen på äckelmat. MEN JAG SKA STÅ EMOT!!!

• yena89
    helene306 skrev 2011-05-01 21:31:45 följande:
    Min största tatuering, triben, tog 2½ timme att göra. Lite mer än 1½ timme var konturerna. Den sitter i svanken och där kan det kännas. Allt beror ju på hur känslig man är. Min fd kille tatuerade sig på överarmen och han hade minsann fått höra innan hur jädra ont det gör på insidan av armen. Han tyckte det gjorde mer ont på yttersidan.

Bara för att du skrev nacken så lurar jag på nacken Inte vaden heller, jag vet inte, kanske är jag löjlig men benen vill jag inte ha någon tatuering på. Nu kom jag på, där bröstmuskeln fäster mot axeln kanske?. Maken bara skakade på huvudet "Du och dina idéer."

Alltså, den där Death by chocolate var mättande. Vid 19.30 tog jag en äggmjölk. Nu mår jag aningens illa. Det blev för mycket fett.
    Aa jag har hört att handleden är en av de värsta ställerna men det var inget man inte stod ut med. Var nog mest rädd och nervös och spände mig så i början gjorde det sjukt ont men sen när ja slappna av så vart de lugnt :)
    Borde ju egentligen inte ha problem med underarmen då den är sönderskuren så. Då var man visserligen rätt känslodov ovh hade massa adrenalin i blodet men adrenalinet kommer väl då också och efter ett tag dommar ju armen bort ändå :P

Haha kör på nacken med nåt fint kruxelux :D jag är somsagt sugen på ryggen. Skulle vilja ha nåt längre under nyckelbenen men det tror jag inte ser så bra ut med mina stora tuttisar haha
    ska ha en på överarmen också. Törnkronan han hade, i färg. Sen vet jag inte vad mer haaha Tungan ute
  • yena89
    Denebola skrev 2011-05-02 11:21:50 följande:
    YENA, jag resonerar så här kring tatueringsspråk: Jag håller med Jucea att det kan kännas lite tröttsamt med att "alla" har tatueringar på andra språk, så jag tycker det är snyggast om man har ett språk man själv har koppling till, till exempel om du hade haft engelska som modersmål, eller bott ett tag i ett engelskspråkigt land etc. MEN samtidigt så tycker jag mycket om latin, så det blir undantaget som bekräftar min tumregel. Latin har ju ingen som modersmål, men på något sätt är det allas språk eftersom det ligger till grund för många (västerländska) språk. Tycker även det är ett vackert och stolt språk, om man kan säga så. Dessutom, eftersom det handlar om gud, kan man dra parallellen till att bibeln förut var på latin, så på så sätt kan man argumentera för att latin är mer "passande". Men, som sagt kan du säkert få fler frågor om du väljer latin, men ingen fråga kan heller tvinga dig att berätta mer än du själv vill. Sjukt snyggt ritat i alla fall! HELÉNE, Ove En tatuering vid snittärret tycker jag låter häftigt! Då kan man liksom innefatta själva ärret i utsmyckningen om man vill. JUCEA, grattis på födelsedagen!!
    hehe tack :)
    Jag tror jag kommer köra på latin.
    Men det finns ju olika översättningar. Jag valde ju "Ego Solo Deo Judicanda" Som översätt betyder "I ought to be judged by God alone", Jag ska enbart dömas av gud.
    Just dom orden skulle passa in bra på teckningen med tanke på storleken och längden på orden.
    Men sen finns det den generella "ord för ord" översättningen som jag sett som tatueringar och det är "Solus Deus me judicare potest" Men det är för långt och passar inte in så det finns en till verion som är "Solus Deus me judicet" som skulle passa in i tatueringen.

Så antingen
    Ego Solo Deo Judicanda
    eller
    Solus Deus me judicet

Tycker det sista låter finare. Den första är anpassad till en kvinna. Obestämd

GRATTIS JUCEEAAAA!!!!! *tänder lite fyrverkerier* {#emotions_dlg.flower}
  • yena89
    Maddisen80 skrev 2011-05-02 13:15:44 följande:
    jo men var på överviktsenheten hos en läkare hon ville att jag ska göra en för jag kan inte gå ner själv har provat allt och är så sockerberoende
    Klart läkaren vill att du ska göra det. Dom tjänar ju på det.
    Tycker du ska läsa på lite mera. Förlåt om det låter elakt men du verkar inte särkilt påläst om LCHF med tanke på att du frågar om man får äta fläskkotletter med beasås.
    Tycker även du ska fuska mindre. Och börja räkna kolhydrater för av vad jag läst av dina intag verkar det som att du får i dig för mkt kolhydrater.

Vad du än gör, operera dig itne., du kommer ALDRIG mer kunna äta normalt. du måste leva på pulverdrycker i flera veckor efteråt. samt innan OP då man själv måste gå ner lite i vikt för att visa att man kan, men då med svältkurer.

Men visst, vill du leva med näringsbrist, illamående. kramper, kräkningar, vattenförgiftning, ocg att ebart äta en broccolibukett och en sked tonfisk till lunch så gör det.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**