• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag tycker man bör vänta 5-6 månader innan man ger sig på tuffare träning. Annar blir det lätt fel tror jag då kroppen inte hunnit ställa om sig.
    Räcker med promenader i början tycker jag.,
    Man får nog kanske omvänd effekt. Kroppen är inte redo och man blir trött och sjuk istället och så ger man upp dieten innan man ens börjat.

• yena89
    Maddisen80 skrev 2011-05-02 13:42:47 följande:
    Jo men jag har provat xtravaganza,lchfkost, gi ,tallriksmodellen
    Det är skillnad på att prova och att följa.
    Jag tror alla dieter funkar bara man gör som man ska. Du kan helt enkelt inte fuska med LCHF eller äta för mkt kolhydrater och sen inte gå ner och skylla på dieten.
    Det är som o skylla på lärarna att tentan är svår när man inte ens har pluggat till den.
    LÄS PÅ! Och räkna dina kolhydrater pch håll dig till under 20g om dagen så ska du se att det händer saker.

för jag tror du åt "fel" LCHF.
  • yena89
    Maddisen80 skrev 2011-05-02 13:56:52 följande:
    Jag får inte äta så mycket ägg pågrund av gallsmärta och min ibs sen har jag urinläckage pågrund av min övervikt. överviktsenheten + ssk har sagt att jag ska äta 5 småa måltider fast jag får bara i mig 2-3
    Dom säger så för dom lärt sig det. men med LCHF behöver du inte göra det så du får nog kanske i dig för mkt kalorier.
    börja väga och skriva upp allt du äter så ser du att du "äter fel".
    Anton Chigurh skrev 2011-05-02 13:58:41 följande:
    Jaa, ska man måla fan på väggen skall man göra det ordentligt...............
    ok?
  • yena89
    Maddisen80 skrev 2011-05-02 14:02:42 följande:
    jag följer visst deras råd men jag tar mediciner med som man går upp i vikt av ,jag tränar och står i de på överviktsenheten vet att jag har kämpat
    Du kan ju inte följa deras råd om du äter LCHF? Äter du mediciner måste man ju tänkte på det med. då är det ju svårare att tappa vikten.
  • yena89
    Anton Chigurh skrev 2011-05-02 14:06:48 följande:
    Finns ju en och annan som lyckas riktig bra, och, är väldans nöjd med sin operation.
    Mm och det betyder ju att ALLA lyckas br
  • yena89
    Anton Chigurh skrev 2011-05-02 14:08:50 följande:
    Har du problem med läsförståelsen ???
    Nej. Jag vet att många lyckas och det är väl tur för dom. >Men man tar fortfarande extrema risker med en såna operation och man riskerar att få en massa biverklingar. Det är nåt många glömmer bort.
  • yena89
    Kaya skrev 2011-05-02 15:47:50 följande:
    Jag vill också veta!!!
    Jag också. samma med broccoli och många andra grönsaker.

Hihihi vart på jobbintervju 2 precis och blev erbjuden 100%ig tjänst över sommaren och skulle kunna få börja gå inskolning och jobba lite redan nu till skillnad från första erbjudandet vet jag att jag kommer få jobba. Den andra visste inte hur mkt det skulle bli så jag gick och tackade nej till henne. Kände mig lite dum för hon var så trevlig och avdelningen kändes bra men vill hellre va på den säkra sidan. Kan ju alltid hoppa in som timvikarie dom dagarna jag inte jobbar på den avdelningen om behovet finns :)

Han ska nu bara ringa min referens för o se hur jag skötte min praktik så skulle han höra av sig :)
    Men jag gjorde ett bra jobb på praktigen. Började som superkass och slutade som väldigt bra :)

Så ja, sålänge hon inte snackar skit, vilket jag inte tror för hon var jätte snäll, så har jag fått 100%ig tjänst.

Samt att min kompis förmodligen får lägenhet nu i samma område bara några meter bort.
    OCH min gubbe vill bjuda mig på bio

Jag menar, är jag väldens lyckligaste människa just nu eller vad?
    Orka bry sig om att vågen stå still eller att man inte gjort några framsteg, jag mår ju så bra annars så vrf klaga :D bara jag tappat allt till nästa år så :D

JAG ÄLSKAR ER TRÅDEN!!! Ett underbart stöd är ni!! {#emotions_dlg.flower}

Hehe kanske överdriver lite nu men e ju så glaaad Skäms
  • yena89

Undra vad man ska käka ikväll...vill gärna lyxa till det lite. Har 11 kolhydrater kvar idag och tänker unna mig lite av den frusna cheesecaken jag gjorde igår. en portion är typ 2,3g carbs bara. vill så gärna ha blomkålsmos!! med stekta aubergine och champinjoner...och stekt vitkål..och omlett >.< och bönsallad på harricots >.<

• yena89
    Bordeaux skrev 2011-05-02 17:22:17 följande:
    Gubben du nämnde i ditt lyckoinlägg, är det granngubben som du försökte få ihop det med tidigare eller har jag fattat fel?
    Har jag fattat fel så skyller jag på kolhydratbrist i hjärnan
    Haha aa min kompis granne som jag snacka om för bara nån vecka sen :P som är 10 år äldre ^^
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**