• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

sasod skrev 2011-05-03 14:13:36 följande:
    Max ligger lite off i Göteborg. Har inte vågat be om hamburgare utan bröd då det känns som ett "skämt" men det är klart vem bryr sig. Man kan lätt konstatera att matställen för LCHF saknas iallafall i Göteborg.

Jag får nog sluta vara "rädd" för att vara till besvär. Som någon sa hade man varit allergisk hade det ju inte varit några problem. Jag är ju faktiskt kund och betalar för mig.
    Äh lägg ner det är deras jobb som jag sa :D tycker dom du e jobbig bör dom funderar på o söka nytt jobb ;)
    men klart, surkärringar stöter man på överallt men det e bara o le och inte bry sig ^^
    Vill du ha en burgare utan bröd ska dom fan ge dig en burgare utan bröd :P däremot kan du inte säga att du vill ha den billigare för det går inte :P

Jag var också väldigt rädd i början. Men har jobbat på det så nu säger jag som jag vill ha det. Men kanske är lättare på restaurang?
    Men somsagt, det är deras jobb. dom lever på nöjda kunder :)
  • yena89
    Linda1976 skrev 2011-05-03 18:42:47 följande:
    Förra året på BK på Liseberg bad jag om en hamburgare utan bröd. Tjejen tittade på mig och sa "Det går inte". Jo, det går, lägg allt i papper utom brödet! "Nä, så gör vi inte". Eh nähä? Jag beställde då en vanlig, inför henne öppnade jag paketet, tog bort brödet, la på disken framför kassan och sa "Detta ville jag INTE ha, så det får du tillbaka. Hejdå!".

(ibland blir jag en jävul) 
    Jag avgudar dig!! :o
    Så skulle jag med vela gjort xD
  • yena89

Maddisen,
    du kan inte säga att du testat allt och verkligen försökt med LCHF när du inte ens följer LCHF ordentligt. Du kan helt enkelt inte fuska. Ditt godis varje helg rubbar förbränningen och kroppen fattar ingenting så du står antingen still eller går upp.
    Ditt problem verkar sitta i huvudet. Du kommer inte må bättre efter en OP, risken finns att du mår sämre. Och kan din sambo, som jag förövrigt tycker du ska ta ett ordentligt snack med, inte stötta dig nu vad kommer han då göra när du mår ännu sämre efter en OP?
    Lyssna inte för mkt på läkare. Dom är ute efter pengar (inte alla såklart men många). Dom säger att enligt statistiken är den otroligt lyckad., Och visst är den det. Typ alla går ju ner i vikt och det är det som är målet. Men sen att över hälften av patienterna mår fruktansvärt dåliga efteråt det står inte i statistiken. Eller att nästan alla får biverkningar. De som lyfts fram e de som "mår bra".
    Din Sambo verkar ju inte va nån fin karl? Bestämmer över dig och är nedlåtande? Låter lite som min käre styvfar. En fin människa egentligen men man mår så himla dålig av han. Ska du verkligen behöva vara med en sån? Ens man ska visa att han bry sig, ösa kärlek över dig och stötta dig i allt!

Så testa LCHF ordentligt!! UTAN FUSK!! köp en superbillig våg för några kronor nånstans och väga allting och skriv upp det. Håll dig till 20g om dan. INGET FUSK NÅNSTANS!

Jag vet att vi kanske låter hårda men vi bryr oss om dig och vill att du ska må bra.

• yena89
    Maddisen80 skrev 2011-05-04 18:01:33 följande:
    Hej jag har följt lchf förut men inte gått ner ändå  men jag ger det en chans till men hade varit lättare om min sambo hade stöttat mig . jag vet att ni vill mig väl
    Frågan är hur "bra" du år då? Fuskade du då också? Och även om man inte fuskar men uppenbarliga saker som godis och pasta så kan man få i sig för många kolhydrater från framförallt grönsaker.
    Sen funkar LCHF på dig. Du har tappat 20cm. Släng ut vågen, för den säger ingenting. Det är så mkt olika som spelar in där. ÄG, mens, hur mkt vatten du dricker, muskler mm. 20cm!! så mkt har inte ens jag tappat liksom.
    Stöttar inte sambon dig får du ju fråga dig om han är en bra levnadspartner? För han verkar bara trycka ner dig och nästan göra dig ledsen och deprimerad att det kanske är drf du käkar godiset?
  • yena89
    helene306 skrev 2011-05-04 18:18:06 följande:
    Åter igen: varför låter du honom bestämma? VARFÖR får du inte äta lchf för honom? För att han inte tror att det är bra med mycket fett? Alla de som gått ner massor i vikt tack vare lchf, tycker han de har valt fel också? Han bestämmer inte över dig! Han bestämmer inte hur du ska äta! Det bestämmer du!

Min man åt samma som mig när jag åt Viktväktarna och GI. Det var jag som tog bort eller ändrade innehåll i min kost.
    Håller med. Han har rätt att tycka som han gör. Men han har itne rätt att bestämma över vad hon ska äta.
    Precis som min styvfar. För han fick jag inte äta mackor med nutella med ost över och sen i micron (under min kolhydratstid, låter äckligt men är gott). Han tyckte inte det var gott, då fick inte jag äta det heller. Samma med andra saker. Juicer för magen fick jag inte köpa. Vissa ostar fick man inte köpa för han tyckte dom var äckliga,

Man beter sig inte på det sättet!!! FANH! Nu är jag ARG!!  Skrikandes
  • yena89
    yena89 skrev 2011-05-04 18:18:10 följande:
    Frågan är hur "bra" du år då? Fuskade du då också? Och även om man inte fuskar men uppenbarliga saker som godis och pasta så kan man få i sig för många kolhydrater från framförallt grönsaker.
    Sen funkar LCHF på dig. Du har tappat 20cm. Släng ut vågen, för den säger ingenting. Det är så mkt olika som spelar in där. ÄG, mens, hur mkt vatten du dricker, muskler mm. 20cm!! så mkt har inte ens jag tappat liksom.
    Stöttar inte sambon dig får du ju fråga dig om han är en bra levnadspartner? För han verkar bara trycka ner dig och nästan göra dig ledsen och deprimerad att det kanske är drf du käkar godiset?
    ÄL ska det stå haha
  • yena89
    sasod skrev 2011-05-05 11:59:00 följande:
    Jag är så jädrans godissugen! Om jag tar en pepsi max är det helt åt skogen?

Förresten någon som vet vad som innehåller minst kolhydrater vitt vin eller rosé? Rött dricker jag tyvärr inte och öl som jag älskar skippar jag helt nu.
    Du får dricka det. Risken finns dock att du blir ännu mer sugen och stoppar i dig onyttigheter istället.
  • yena89
    sasod skrev 2011-05-05 12:21:11 följande:
    Jag vet av erfarenhet att jag blir hungrig av sötningsmedel/light läsk eller ja det är väl falska hungerkänslor pga att man lurar kroppen så är väl inte helt optimalt. Dessutom har vi ju det där med magen.. den älskar inte kolsyra.

Jag är bara så sugen och trött! Sovit som en kratta denna veckan. I tisdags var värst, tror det beror på månen.

Sover alltid kass vid fullmåne/nymåne.

Jag dricker inte kaffe så vad kan man annars ta för att bli pigg? Koffeintabletter funkar det?
    Det finns Berocca Boost eller vad det heter men det hjälpte inte mig. dessutom innehåller det sötningsmedel. Rosenrot är ju bra. Annars D-vitamin.
  • yena89
    LoveMyFamily skrev 2011-05-05 12:51:05 följande:
    Jag förstår att det inte går att fuska på LCHF, men det är nog inte bara Maddisen som har fuskat här inne..

Idag mätte jag mig och det var några cm här och var som minskat =)
    Även på vågen men den vet jag inte om jag kan lita på.
    Ne skillnaden var ju att hon skyllde på att dieten inte funkar (trots att hon tappat 23cm så visst funkar den).
    Vi andra säger ju inte "nu slutar vi med LCHF för det funkar inte". Vi vet att det är för vi fuskat. :)
    Och Maddisen vet det också så jag hoppas verkligen hon klarar sig utan fusk några veckor nu så ska hon allt se att det rör sig lite på vågenmed :)
  • yena89
    sasod skrev 2011-05-05 13:14:44 följande:
    Kan inte någon som håller 20 gr kh per dag skriva en ungefärlig matdag för dem?
    Nu kanske inte jag har den "perfekta" fördelningen men jag brukar äta 2-3 stekta ägg, en köttbit och beasås på morgonen. Hamnar på ca 1g då. Vill jag lyxa tilld et tar jag en stor kopp te med 1dl grädde då är det 4g.
    Sen äter jag bara en gång till så då gör jag blomkålsmos på grädde och cf. Nån köttgrej till det. Ikväll blir det kycklingfärsbiffar och bönsallad. Bönsalladen går på 7g. Blomkålsmoset på kanske 3-4g för jag itne har nån cf gvar o bara pyttelite grädde. Kycklingbiffarna är noll så den dagen hamnar jag på 12-13g gissar jag. Sen innan läggdags kanske jag steker ett ägg om jag är hungrig men det är inte ofta.
    Min stora last är grönsaker och mejerier :P
    Har inte råd med massa olika kötter så det blir i princip bara köttfärs, kyckling och kotletter :P

Nu vet jag inte om det hjälpte men aa xD
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**