Inlägg från: Linda1976
|
-
-
Äggasmör? Jag måste fråga: Är du från mitt älskade Skåne? Alla andra säger äggsmör, men varje gång du skriver äggasmör, så blir jag sugen på äggakaga!Snowsee skrev 2011-04-14 20:50:33 följande:Ingen aptit alls idag. Har bara ätit frukost vid 10. Äggasmör på två ägg och bregott, the med lite grädde i.
Sen har jag inte fått i mig mer. Inte varit hungrig, inte sugen. Vad göra? -
Jag har ju lite konsistensproblem - och då menar jag med MAT, och inget annat - med tanke på allt bajsprat tidigare idag, hehe.Kaya skrev 2011-04-14 20:54:09 följande:Mäh, vafalls, det är ju APGOTT med groddar! *skriver upp på inköpslistan*
-
Testa varmchoklad-äggmjölk, det är min favvo.P28 skrev 2011-04-14 21:24:25 följande:Alltså, det här med ägglatten måste nog testas snarast, även om jag är skeptisk! Ni verkar ju frälsta!
Angående männen i våra liv så är min man en stor biffig man, inte tjock, men har lätt att bygga mage! Den är inte särskilt stor nu efter två månader med LCHF, så vi är på god väg! Han har inte helt koll på mat och brukar fråga mig; "Vad kan jag äta som är JÄTTENYTTIGT, KALORISNÅLT och JÄTTEGOTT???"
Jaaadu... vad skulle det kunna va?
2ägg
2 candereltabletter
1 rågad msk kakao
1 rågad msk kokosfett
2 dl hett vatten -
Börja med ägg & kakao, fyll sen på med resten. Lite vaniljpulver tar jag ibland också.P28 skrev 2011-04-14 21:57:36 följande:Tack! Ska man stavmixa ihop allt eller?
-
Hejdå tråden - nu drar jag till Ullared - vi ses ikväll!!
(FL-beroende? JAG? Nej nej nej!! *slår mig på knäna och skrattar falskt*)
Ha en bra dag!
-
Oj vad ni skrivit, medan jag shoppat.
Betat av Ullared, Kungsmässan och Freeport idagPust. Tur att man är ett shoppingproffs.
Maten har gått KANON!! Hade med oss frulle och åt i bilen (det är varning på det, jag vet) och då åt jag pones med pålägg och drack kaffe m grädde.
Lunch åt vi på kungsmässan. Helstekt ryggbiff med bea + salladsbuffé. Jag bad om att få maten utan potatis, kocken skrattade och öste på lite extra bea. KAN NI FATTA!! En allierad!!
Massor fynd har jag också gjort, och är måååånga pengar fattigare, men jag har verkligen inte köpt onödiga saker heller.
-
www.familjeliv.se/Forum-26-431/m58449880-11.html Jag dör!
"I Bregott är det lite margarin för att det ska vara bredbart". Eh, Nä.
-
Ingen aning...helene306 skrev 2011-04-15 22:25:52 följande:Men varför ta bort den? Eller blev det taskig stämning? fettskrämd moderator?
Men det är märkligt vad folk har för föreställningar om vad margarin, smör eller Bregott är!! *svimmar* -
Jag håller mig oftast till Lindts 90% - den innehåller 14 gram/100 gram. Ibland busar jag till det med 70% om jag ska baka eller spä ut m nåt annat, då jag upplever den som väldigt söt.MiaMajsan skrev 2011-04-16 09:05:33 följande:Jag fick aldrig svar på min fråga om vad det är för choklad ni äter? Är den "godkänd" för lchf? Eller fuskar alla?