• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

Däremot så är Fejan ett bra komplement om man har en specifik fråga till någon, eller söker ett recept - för såna frågor faller lätt bort här i mängden av inlägg

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    Nallebjörnis skrev 2011-04-13 09:37:18 följande:
    En riktigt riktigt skit dag!! Hjälp mig kämpa!!! Rynkar på näsan
    Varför är det en skitdag? Har du redan ätit nåt "fel"?
  • Linda1976
    Nallebjörnis skrev 2011-04-13 09:52:31 följande:
    Nej inte ätit nåt dåligt men känner för att ge upp och äta nåt dåligt.. är väl så när man mår dåligt och tycker synd om sig själv :( värsta dagen sen ja började bli sjuk :(
    stolla skrev 2011-04-13 09:49:06 följande:
    Nope, vad är det då?
    kan sätta ut receptet i recepttråden om du vill;) jag älskar det!!
    TÄnk att OM du äter nåt, så kommer det att kännas ännu värre efteråt!! STÅ EMOT!!! 
  • Linda1976

LOVELY!! Ska jag testa! Tack

50, 25 25 - är det gram?? *trög* 

• Linda1976
    Kaya skrev 2011-04-13 10:09:31 följande:
    Blomkålsmoset är ALLTID gott men kan göras ÄNNU godare om man blandar ner inte bara smör och en skvätt grädde (ev också en skvätt olivolja...) utan också lite pressad vitlök samt finhackad persilja + nymalen svartpeppar = HIMMELRIKET! Riven (starkt) ost är också gott att ha i.

K
    *noterar och dregglar*
  • Linda1976
    Ni som gör sesamknäcket?

jag provade igår, men jag tyckte det smakade bara bränd ost/bittert även om de var snyggt gyllenbruna. Ska de vara längst ner i ugnen och inte ta färg alls. 15 min står det i receptet, men efter 9 min var de nästan för mörka. 

Hjälp!!

• Linda1976
    Kaya skrev 2011-04-13 10:24:04 följande:
    Jag har lyckats med mina, kanske också för att jag inte är så känslig för smaken av bränd ost (det bästa jag vet är ost som rinner ut på plåten när man gör t ex pizza och blir ett sånt där ljusbrunt halvbränd ostchips = mmmm) men sesamfrön ÄR ju liksom lite bittra. Testa att sänka värmen och köra längre tid!

K
    Jag gillar ju också ost, och parmesanchips är en favvo, men det kanske är sesam jag inte gillar... Men jag får testa mig fram
  • Linda1976
    Mamma Tes skrev 2011-04-13 10:36:52 följande:
    Tror du? Då ska jag sluta lägga energi där

Absolut. Den faller på sin egen orimlighet. Hade hon dragit ner matstorlekarna lite och inte hittat på en massa om Snickers osv så kanske jag köpt det, men den är för utstuderad
  • Linda1976
    Mamma Tes skrev 2011-04-13 10:40:03 följande:
    Men herregud! Jag kan inte keepa up i erat tempo! Vad är namnet på fb-gruppen?
    Den stora feta LCHF-gruppen, förstås
  • Linda1976
    yena89 skrev 2011-04-13 11:29:50 följande:
    Alltså vad är det för fel på mig?? Igår åt jag tacos med BRÖD och nachos och ostdip, och nu äter jag ballerina kladdkaka till frukost med ett stort glas röd mjölk....
    Och jag vet att det idag kommer bli samma mat hos kompisen igen.

Men faktumet att vi städar hela dagen (och det ser somsagt ut som i programmet "Rent Hus") och säkert bränner en massa gör att jag känner mig mindre miserabel. Nä, efter detta blir det definitivt ägg och kött igen!!!
    Jag får väl helt enkelt flytta hem till dig, så kan vi låsa fast oss vid varsit element så kan vi tvångsmata varandra med kött&bea
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**