**Den stora feta LCHF-tråden**
Jobbigt helg det här.
Gårdagen tillbringades 3 timmar på sjukan med sjuk liten son som visade sig ha dubbelsidig öroninflammation och virus ( som gett utslag och grejer ). Vakade halva natten då sonen har krupphosta och har fått andningsproblem tidigare, så sömen är noll.
Maken håller på att bli sjuk och är nästan utslagen och just idag ska vi gå och se Mora träsk med barnen. Det finns liksom inte på kartan ens att skippa det, då Mora träsk är barnens husgudar här hemma
Har i alla fall hittat en rutin som verkar funka för mig. Ligga under 20 gram om dagen så går jag ner. Blir det 25-30 gram så blir det stopp direkt.
Att även tvinga mig själv till frukost verkar funka, så jag äter numera äggsmör på morgonen, någon lunch och sen middag. Dessa 3 måltider om dagen verkar vara rätt optimalt för mig, även om jag inte är direkt hungrig när jag äter.
Resten skiter jag fortfarande i att räkna. Har 16 kilo kvar till målvikt nu ( -10,5 borta ) och hoppas att iaf 10 av dessa går lika bra som tills idag. De sista brukar dock sitta som berget så där räknar jag med att det blir lite krångel, men vi får se. Man kan ju ha tur
Vad gör alla andra idag då?
Just nu sitter hon i soffan och moffar i sig en espressoglass (Kayas variant) och tror att hon busar genom att äta glass på morgonen. Själv är jag jättenöjd att få i henne mascarpone, äggula och grädde

Imorgon blir det ännu en matutmaning. Middag hos svärisarna. Nåja, kanske att jag gör ett pyttelitet undantag.