**Den stora feta LCHF-tråden**
För första gången äcklades jag av kombinationen ägg, majonnäs och räkor. Det blev ursnuskigt i munnen, som någon slemmig gröt och jag fixade det inte. 1½ ägg (tvingade i mig halvan) sen slängde jag allt och mår fortfarande illa vid tanken på sörjan i munnen. Nu är jag hungrig och sugen (gissar att den halva rutan choklad i eftermiddags gjorde sitt?) och några skivor ost har åkt ner och min nödlösning mot sug/hunger: grädde med mjölk. Låter säkert äckligt men jag tycker det är gott och bäst av allt: det stillar sug och mättar
Denebola: Jag har mer och mer smygit över mot ekologiskt faktiskt. Jag har nästan ratat ekologiskt för att det är så mycket dyrare än annan mat, samma mat. Jag har gått efter det som kostar mindre för som sagt, man vill ju kunna leva också. Nu tänker jag mer på att jag vill ha bra mat än prislappen. Närproducerat i den mån det finns och går. Det går ju åt en hel del ägg, det är sant. Innan köpte jag Kronäggs i karta för 36 kronor för 20 st. Nu ger vi 35 kronor för en karta om 30 ägg från frigående höns. Det känns både gott i hjärtat och i plånboken
Natt natt