• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

Gå inte in på McD öht så slipper ni det problemet.

• Boost

Kan vi inte bara bojkotta McD och allt vad det heter!? Ingen bör stoppa i sig den maten.
    Så panikhungriga kan ni inte vara att ni äter den maten frivilligt?!
    Planera bättre och stoppa några kokta ägg i väskan för jobbiga dagar. Smit in på Ica och köp färdiggrillad kyckling. Gör vad som helst istället för att gynna de där hamburgerkedjorna!!

• Boost

Härligt att du är inne på samma linje Martina!

Till er andra så tänker jag inte dra igång nån McD debatt här inne, förknippar inte sån mat med detta.
    Men det är fritt fram att äta vad man vill - alla nöjda!

Nu ska jag ut och springa milen. Föredrar att göra det på fastande mage, går som snabbast då. Tjingeling!

• Boost

Och kämpa på Såphia, låt inte några siffror på en maskin få dig tappa humöret!
    Upp med hakan och ät på som du brukar :)

• Boost
    Martina 76 skrev 2012-08-31 07:18:08 följande:
    För mig innebär LCHF också att äta ekologiskt och i största möjligt mån oprocessad mat. Det innebär inte bara low carb utan hälsa!

Väl talat !!
    Martina 76 skrev 2012-08-31 07:18:33 följande:
    Btw vad har du för km-tid?

Brukar snitta 4.4 - 4.5 min/km.
    Satsar ganska mycket på löpningen nu, med förhoppning att springa milen på under 40 min en vacker dag :) 
  • Boost
    Martina 76 skrev 2012-08-31 09:19:35 följande:
    OMG jag är imponerad!!! Det är som att min kropp inte vill springa fortare är 6 min/km. Det enda som förbättras för mig är uthålligheten så jag kan springa långt, men det går liksom aldrig fortare...

Tvärtom för mig :) Snabbheten har jag men får alltid kämpa för uthålligheten.
    Kör mycket intervaller, älskart!!
  • Boost
    Glass skrev 2012-08-31 09:34:32 följande:
    Jag gjorde äggmjölk. 
    1.5 ägg, 2.5 dl vatten.
    Smaksatte hälften med kakao och hälften med kademumma och kanel.

Det var skitäckligt!

Vad gjorde jag för fel? 

Jag tar 2 dl kokande vatten, 1 ägg och 25 g smör.
    Vaniljpulver och kanel i idag.
    Mixar tills det börjar skumma.

Tycker det är jättegott :)    
  • Boost
    Glass skrev 2012-08-31 10:17:44 följande:
    jag får nog öva lite på det där, det smakade tunt och ganska osmakligt bara...  
    Hur mycket kryddor tar du? smakar det mycket? 

Tar inte så mycket kryddor, två små nypor ungefär.
    Har bara testat med kanel i, får smaken av risgrynsgröt.
  • Boost
    häjhäj skrev 2012-09-02 09:28:28 följande:
    Jag har gått upp 600 g sen jag slutade med fakir!! Blir galen, innan fakir stod jag still och efter går jag upp i vikt... Blir så irriterad men men blir väl till att köra lite mer fakir då... Vad kan ha blivit fel? Hur ska jag undvika att gå upp i vikt efter nästa omgång med fakir? Nån som kan hjälpa?!

Det kan ju bli så i och med att du börjar äta grönsaker igen efter fakirandet. Därmed binder du på lite mer vatten med kolhydraterna som finns i grönsaker.
  • Boost
    Yosa skrev 2012-09-02 18:38:41 följande:
    Dricker ni ofta äggmjölk? Har bara lättsaltat smör hemma, fungerar det? Är kakao okey ur LCHF-synpunkt?

Har druckit det varje dag de senaste dagarna. Hur bra som helst :)
    Kakao är helt ok i och med att du använder så pass liten mängd. 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**