• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

Yosa skrev 2012-09-02 18:51:00 följande:

Funkar lättsaltat smör eller smakar det apa? Haribget osaltat hemma :(

Ingen aning tyvärr, har bara kört osaltat. Men värt att testa :)
  • Boost
    Blomdahlsvensson skrev 2012-09-03 07:10:56 följande:

ok, ingenting för mig då jag inte får ner varken kaffe eller the, hur mycket jag än försöker,,

Inte jag heller, så då kanske äggmjölk är nåt för dig istället :)

Mixa ihop 2 dl kokande vatten, 1 ägg, 25 g smör och valfri smaksättning.  
  • Boost
    Blomdahlsvensson skrev 2012-09-03 08:01:59 följande:
    fy fasen för äggmjölk, precis smakat och det var ingen trevlig upplevelse, usch.. fan att man ska va så kräsen..

mannen min älskar the så han får väl försöka lära mig igen, har försökt en gång innan..  

Då gjorde du nog fel Flört
  • Boost
    Blomdahlsvensson skrev 2012-09-03 09:15:43 följande:

jaså, du tror det? :) kokade upp 2 dl vatten, hällde i ägg, smör och kanel... men usch:)

Mixade du ordentligt också :)?
  • Boost
    Blomdahlsvensson skrev 2012-09-03 09:32:49 följande:
    nu sitter jag här med en ny kopp, mixat ordentligt och gjort precis som du skrev så skål på er:) uppdatera om några minuter hur det smakade

Vilken cliffhanger :)
  • Boost
    Blomdahlsvensson skrev 2012-09-03 09:53:56 följande:

:) :):)

det här med äggmjölk, mbt,mm e inget för mig, så får bli mina ägg o bacon till frukost, går trots allt ner i vikt av det med..:)    

Det var synd det, alltid bra med massa olika alternativ. Men finns väl ingen som tackar nej till ägg och bacon :)
  • Boost
    Chicky01 skrev 2012-09-03 13:00:46 följande:
    Asså, min fråga är: Varför ska jag äta blodsockerhöjande mat? Någon som har erfarenhet av kirurgi och hur man mår före och efter morfin?

Vad skulle ni ha gjort?
    Jag har ingen kunskap om detta, men hoppas att någon annan i tråden har!

Däremot så skulle jag absolut göra som de sa. Inte värt att riskera något genom att gå emot vad de föreskriver. 
  • Boost

Men snälla, nu blev det väl ändå några tråkiga inlägg här. Om någon tycker att något är dyrt så behöver väl inte det ifrågasättas, alla har vi olika förutsättningar!!

• Boost
    MissDiva skrev 2012-09-04 10:31:52 följande:
    Jag följer den här tjejen primalscienista.com hon har den absolut BÄSTA LCHF-bloggen på nätet, svinsmart och svinsnygg! Kolla in den, nyligen raderade Katrin Zytomierska hela hennes blogg men lite finns kvar och mer blir de säkert... 
    Håller med. Älskar den!
  • Boost
    spökplumpen skrev 2012-09-04 10:22:36 följande:
    Har ni testat att verkligen tänka på skaldemans 3 dagars? Jag tyckte det lät skumt i början men sen testade jag det och visst sjutton ger det utslag på vågen 3 dagar senare! Fast idag vet jag inte om jag ska skylla viktuppgången på det eller om mensen är på intågande. Sjukt irriterande att inte veta när den kommer. Kroppen verkar ha hamnat på en bra hormonbalans för jag känner inte ens av äl längre, men i gengäld som kommer mensen oregelbundet numera.

På mig har det alltid visat sig direkt dagen efter.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**