**Den stora feta LCHF-tråden**
Rullebulle skrev 2012-09-05 10:31:14 följande:
Oj, oj, oj...jag testade denna metod i vintras, gick in glad i hågen, kom ut på andra sidan, förfärad och förskräckt...haha! Nä, detta passar nog inte alla. Kan förstå att denna ät metod kan vara ett under för de med vissa viktproblem, magproblem eller de som har vissa sjukdomar. Men för friska, normalt smala människor, som mig så nej...ingen bra ide. Jag är väldigt hurtig också, springer fem dagar i veckan, flera mil. Så jag kom på genom den hårda vägen att min kropp verkligen behöver kolhydrater, haha. Vet inte varför jag började denna diet ens, läste lite här och andra ställen och det lät så gott...stek och beasås, hallon och vispad grädde, allt utan att behövas skämmas...lol. Men usch, det var så enkelspårigt, så enormt trist, och äckligt. Vispad grädde, visst, men det smakar ju inte gott alls utan socker. Sötningsmedel höjer ju insulinet på samma vis, så det kan man ju inte heller använda. Och, jag insåg att livet är inte värt att leva utan bröd, haha! Oj, så jag toksaknade mitt älskade bröd. En gång testade jag att göra oopsie bröd, eller vad det hette, nån vidrig sörja i ugn gjord på uppskummad äggvita, yikes, snusk! Haha...så nä, tyvärr, det som lät så bra och logiskt, blev bara pannkaka för min del. Som sagt, är man frisk och håller igång i övrigt med olika sporter, så kan det nog tom direkt vara skadligt att inte inkludera alla matgrupper.Nä men Rullebulle :)
Varför tror du att det är skadligt med detta sätt att äta om man är "frisk och håller igång"?
Jag är frisk på alla sätt och vis. Håller igång varenda dag. Har aldrig haft några viktproblem. Så med andra ord tror du att detta är skadligt för mig.. varför?
Klart att den inte är för alla, men kolhydrater behöver långt ifrån alla. Vad tycker du att de tillför?
Sen är det klart att maten blir enformig om du inte varierar den :)