Inlägg från: Mina småtroll |Visa alla inlägg
  • Mina småtroll

**Den stora feta LCHF-tråden**

Bellis89:
    Tack för tipsen om sconesen! Ska köpa pofiber idag.

Vet du hur man räknar ut hur många kolhydrater det är per skiva?  

• Mina småtroll
    Vilda Tiger skrev 2011-11-29 12:28:43 följande:
    Ja, jag öskar det för dig bara är mens eller ägglossning som ger dig något extra kg. Då släpper dt snart.

Men jag står kvar på 77 kg. Till och med 77.5 imorse. INTE kul! Snart fyra månder av LCHF och det har gett ett kg UPP liksom. Fy fan va jag kämpar, men ska jag vara ärlig är jag redan inställd på att ge upp den här skiten och börja med vlcd igen istället. Jag bara väntar på att det har gått ett halvår, så jag kan kontakta Anna Hallén igen och säga att "fan, det här funkar itne för mig!". Är så jävla less på detta, blir SUR när ni går ner, om jag ska vara ärlig!
    Så ledsamt...men det var exakt lika för mig ju!! Men efter 2 månader med levaxin släppte det. Du måste träffa en bra läkare!!
  • Mina småtroll
    Vilda Tiger skrev 2011-11-29 19:30:16 följande:
    Jag uppskattar ert stöd, tjejer. HÄr sitter jag och erkänner att jag surar när ni förlorar vikt men så är ni glada och snälla mot mig ändå. .-) 
    Det är bara så tråkigt att inte alla får gehör för det där med sköldkörteln Det är ju uppenbart att du behöver medicin...tycker synd om dig som kämpar men inget händer (med vare sig levaxin eller vikten). Vet ju så väl hur det känns o va i din situation. Tycker du är sjukt stark som bara ens orkar kämpa vidare med vikten, trots att det inte händer nånting!!
  • Mina småtroll

Är det nån som vet om det är okej med tuggummi? Det står ju på innehållsförteckningen att den innehåller massor med kolhydrater (runt 70 gr om jag inte minns fel). Men de är ju samtidigt sockerfria! Iaf den sorten jag brukade köpa, extra.
    Det är sötningsmedel i dem.

Nån som vet?  

• Mina småtroll
    Allrona skrev 2011-11-30 12:51:06 följande:
    Det är mycket kolhydrater per gram i tuggummi. Jag har ett paket läckerol tuggummi framför mig nu, det innehåller 64 gram kolhydrater per 100 gram MEN ett tuggummi innehåller bara 1,1 gram kolhydrater. Alltså känner jag att det är ok att ta ett tuggummi ibland. (Dessutom tror jag inte man får i sig alla kolhydrater eftersom man inte sväljer tuggummit men det är jag inte säker på )
    Oops...då har det blivit en massa extra kolhydrater både igår o idag. Det får jag sluta upp med! Onödigt när man är strikt  med allt annat...
  • Mina småtroll
    Vilda Tiger skrev 2011-12-05 20:45:27 följande:
    Snälla ni som har koll på sköldkörtelvärdena, Mars09 och ni andra; imorgon ska jag till läkaren och få provsvar. Kan ni ge mig länk till nån seriös sida där detta med att sänka taket för TSHvärdet diskuteras? Så jag kan ta med det imorgon till min envetna läkare,
    Åh lycka till!!!

Googlade lite snabbt men hittade inte just det med sänkningen. Däremot skriver Bo Wikland (framstående läkare inom endokrinologin) om vad han anser är normalvärden:

http://dinamediciner.se/nyheter/normalvarden-skoldkortelhormon

http://dinamediciner.se/nyheter/fixa-din-skoldkortel-doktorn-ger-svar 

Han vill att läkare ska bli mer lyhörda för symptom och inte bara titta på värden. Och att värdena inte är generella för alla utan att de kan variera (man ska se till hur personen mår alltså).

Håller alla mina tummar för dig!!!! Jag är alltså (nästan) 100% säker att du skulle bli hjälpt med levaxin...om du bara fick provmedicinera iaf!! Jag höll ju också på i flera månader med kosten, träning m.m. GICK UPP I VIKT!! Trots att jag hade ca 20 kg övervikt sedan graviditeterna...så fy, jag vet verkligen hur det känns...helt knäckande! Den känslan att man anstränger sig till tusen, o så går man upp...fy f*n....hoppas jag ALDRIG mer hamnar där. Jag höll på o bli tokig. Men efter 2 månader med levaxin vände allt Både vikten o alla andra konstiga symptom jag hade började bli bättre Nu går jag ner i snitt 1 kg i veckor, LYCKA!!

Om du har fler symptom på hypo, skriv ner dom så att du inte glömmer (ex trötthet, frusenhet, exem, trög mage, vikten som sagt, humörssvängningar/stress m.m)

• Mina småtroll
    http://www.hypo2.info/diagnostisering/ny-tsh-graens-artikel-att-skriva-ut

hittade en länk till. dock kommer den från hypo2. Hypo2 är ingen riktig diagnos som jag har förstått det (känner inte väl till detta). Jag har förstått det som att man säger att man har hypo2 när man har alla symptom på hypo, fast man itne får en diagnos på vårdcentralen. Inte helt säker...men iaf. Det som står längst upp i texten går ju att googla vidare på Thörring eller vad han hette. 
  • Mina småtroll

Jag har börjat få mycket krampkänningar (har jag aldrig haft innan). Vet att man kan få brist på magnesium när man äter enligt lchf o tar därför magnesiumtillskott, troligen inte tillräckligt....

Har även börjat få ganska många små blåmärken lite varstans...

Nån som känner igen sig?

• Mina småtroll

Efter 6 veckor (på måndag) har jag lyckats gå ner 7,5 kg!! (Förlåt för skryt o ego...men är så lyckligt!!)  Har ökat på cocosfettet samt tagit vätskedrivande några gånger (har fortfarande vätska kvar i kroppen som inte försvann efter förlossningen för 8 månader sedan...). Innan när jag tog dem gick jag ner flera kilo på ett par dagar, men gick upp allt igen efter ett par dagar. Men nu kommer inte vätskan tillbaka, tack o lov! Sen tror jag cocosfettet gör sitt också  

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**