Family4 skrev 2012-01-09 11:56:40 följande:
Hej alla!
I vår familj har vi kört LCHF stil på maten ett bra tag och det funkar hur bra som helst.
Vårat problem är att jag älskar att baka och min man älskar att fika :)
Har köpt Annika Rognebys bok Bakglädje med LCHF, men är mycket besviken, har provat att baka Sommarkaka som var totalt oätlig. Sen har jag gjort mjuk kokoskaka, den gick att äta, men god skulle jag väll inte påstå att den var. Sen har hon ett recept på American Pancakes som jag gjort många gånger, dock måste jag tillsätta typ en dl. vatten för smeten är så fast.
Någon som har erfarenheter av denna bok?
Man blir inte sugen på att prova fler recept, inte kul att köpa dyrt sukrin och sedan få kasta kakan...
Kan man få något recept där man verkligen får en kaka som verkligen liknar den traditionella varianten?
Jag har lånat den från bibblan! Tycker att många kakor ser goda ut
Dock har jag bara testat två recept, kladdkaka och saffransrutor. Kladdkakan blev rätt bra tycker jag (smakade inte som vanlig, men tillräckligt god för att kunna fika på ibland).
Saffranskakan var tyvärr skitäcklig...eller smaken var nog god, men det var alldeles för mycket "fiberhusk" konsistens för min del...jag har jättesvårt för fiberhusk tex i pannkakor, rösti, kakor.
Maränghallonkakan tycker jag ser god ut

Har du provat den?