Postis skrev 2011-09-23 16:32:55 följande:
Jag tycker inte att pizza blir så bra på den botten jag gissar att du menar. Jag brukar göra på ponesdeg och det passar mig mycket bättre.
Hörrni, tack för era svar angående mina problem!

Jag har funderat en massa och jag TROR att det här med att byxorna sitter så tight började i samma veva som jag minskade matmängden och började dricka 2-3 koppar te/dag. Men inte kan väl det göra att jag lagrar fett?!? I början hade jag kokosfett i teet, men eftersom jag kom upp i så mycket kcal så har jag tagit bort det sedan 1-2 veckor tillbaka.
Jucea: Eftersom jag följt tråden så har jag läst om din kamp (den är imponerande!!!), men jag kan för mitt liv inte förstå hur du klarar dig på så lite mat. Jag tycker att jag ligger på ett minimum nu, kanske att jag kan minska lite till på maten, men inte så att jag kommer ner till din nivå. Det jag tycker är konstigt, och skrämmande, är att jag inte direkt legat på någon platå utan snarare smugit upp i vikt, sakta men säkert.

Det var ju inte direkt tanken. Jag är inte överviktig, men har några trivselkilon kvar efter graviditeterna. Skulle gärna ligga på den vikten jag låg på förra hösten. Har ca 5-6 kg dit, så jag är på det klara med att de är svåra att få bort, men som sagt, jag vill INTE gå UPP mer i vikt.
Har du förresten någon kontakt med Kaya? Jag gillade hennes inlägg och undrar så hur det går för henne.
Adams Family: Jag har inte gått på några dieter tidigare. Har aldrig bantat eller behövt tänka på vad eller hur mycket jag äter. Stressad och i mental obalans är jag ständigt tyvärr.

Tycker dock inte att det är sämre nu än vad det varit de senaste åren, men min kropp kanske blir mer påverkad nu, jag vet inte. Har funderat på det här med sköldkörteln, men jag har inga andra symtom på att den skulle fungera dåligt så jag tycker inte att det borde vara det. Jag tror också att LCHF är för alla, skulle själv aldrig kunna tänka mig att börja äta bröd, pasta, ris och potatis igen. Hu!

Jag tror alla gånger att kokosfett är bättre än grädde, oavsett hur många mer kcal man kommer upp i.