• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

Kommer inte gå med i gruppen, tyvärr. Eftersom alla medlemmar syns när man söker och så...

• Denebola

asereth, ja en sådan grupp skulle jag nog föredra i så fall, om fb-gruppen som den är nu är alternativet... jucea, ja, och vad gruppen handlar om. Som sagt vill jag inte så gärna gå ut med detta på fb, av olika anledning. Bla. att jag inte vill att ALLA ska veta ALLT. Yena, kan du bara bjuda in dina vänner om gruppen är hemlig? Annars kan man ju ta omvägen och inboxa dig länken till sin profil så kan du bjuda in, eller?

• Denebola

Mobilen tappar bort mina radbrytningar...

• Denebola

Känner mig lite krånglig Men man kanske kan göra så att gruppen är sluten först, så att man kan ansöka om medlemsskap, och sen när alla har gått med blir den hemlig?

• Denebola
    jeng skrev 2011-04-12 21:25:16 följande:
    Du fick länken att funka alltså? Det fick inte jag! Jag tänkte det var carbblockerarna.
    Nä, Liposinol (sånt där medel som ger härliga fettdiarreer, enligt vad jag har hört talas om). Fast just nu ligger apotekets sida visst nere, nyss funkade den.
  • Denebola
    jeng skrev 2011-04-12 21:33:06 följande:
    Jah då var det nog därför då.
    Liposinol skulle jag inte säga ger fettdiarreer, det är Alli som gör (Xenical light typ). Liposinol och glucosanol innehåller nån form av fiber som suger åt sig fett resp kolhydrater i magsäcken, och gör så att det inte kan tas upp av systemet. Man märker varken till eller från på hur kroppen funkar i övrigt tycker jag. Alli och Xenical däremot är ju gjorda lite som Anthabus för alkoholister. Att man sa må så dåligt när man äter fett (dricker alkohol) att man hetl enkelt ska motiveras att hålla sig ifrån det. Blä!
    Okej, jag är inte jätteinsatt i sådana där piller, så jag böjer mig för din kunskap
  • Denebola
    Mamma Tes skrev 2011-04-12 22:01:51 följande:
    Tråden jag länkade till innan, om det överviktiga barnet. Verkar som mamman själv äter lchf, en känsla jag fick då hon pratar om ägg, majjp, TY, CF och bär som mellis... Hon fick en kommentar om "hur farligt det minsann är" (min tolkning) med ägg och att mer än 2/3 av EN äggula innehåller dagsransonen av kolestorol som en vuxen ska begränsa sig till om dagen.

Vi som lchf:ar vet att det är BS men jag hittar inget att hänvisa till. Gamal jäkla skrock!! *suck* 
    Jo, hon har väl skrivit att hon äter lchf. 
    http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/ingen-fara-med-kolesterol-i-aegg-488676
    Mer på http://www.kostdoktorn.se/kategori/kolesterol 
  • Denebola
    Jessika82 skrev 2011-04-12 22:35:15 följande:
    Hej har lite problem. Hur mycket man ska äta.... och vad... Har inte minskat i vikt men -2cm
    Idag har jag ätit 1,5dl kålsallad lunch äggröra med champinjoner med bacon och en sked sås
    Middag hamburgare med kålsallad sås yjogurt med vispad grädde och några hallon
    Vatten och dricka och 2-3koppar kaffe
    Sen har jag sprungit 3km och gått 2
    Behöver hjälp vad gör jag fel?
    Du har ju inte hållt på så länge, så ge det lite mer tid. Du ligger eventuellt lite högt på kolhydraterna, har du testat att räkna efter exakt hur du brukar ligga till (t.ex. på matdagboken.se)?

"Dricka", vad menas med det?
  • Denebola
    sininen skrev 2011-04-12 23:21:26 följande:
    En snabb fråga, räkor. Det känns som att det kan vara bra att ha hemma men hur gör ni? Köper ni frysta eller sånna i burk? Färska är för dyrt så det skippar vi haha.
    Frysta, oskalade.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**