• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

Spana skrev 2012-09-13 06:20:02 följande:
    Känner mig så svullen om magen. Har ätit bra, men kanske är det lchf brödet?? 
    Hur "bra" är de egentligen? 

Jag tycker att de bröden är bra, 2.7 g kh per skiva är helt klart godkänt. Men precis som med allting annat så är det bra att variera sig.
  • Boost

Jag kan rekommendera alla att kasta ut vågen, jag gjorde det förra veckan och det känns helt underbart måste jag säga :)

Skönt att slippa det momentet. För det är hur jag känner mig som är det viktiga, inte vad några siffror visar som egentligen inte säger ett smack!!

• Boost
    tiiitti skrev 2012-09-13 10:34:42 följande:

Jag tycker inte jag är otålig. Gått ner 3 kilo sen när jag födde barn i januari, och då hade jag gått upp 25 kilo under graviditeten. i maj, juni var jag fortfarande tålig. men nu börjar jag bli väldigt trött på att de inte släpper för mig.
    Jag äter inte helt utan fett, men jag tänker inte överdriva ( skeda i mig koksfett, eller en frukostMBC) äter oliver,avokado,bra med stekfett när jag steker, lite olja på salladen. 

Tränar du något?
  • Boost

ugglan: Jag gick ner mina kilon väldigt fort och sen dess har jag fortsatt att äta enligt detta, just bara därför att det är så himla bra på alla sätt och vis!

Ibland väljer jag att äta pasta med resten av familjen. Ibland tar jag ett par godisar eller fikar en bulle. Det händer inte varje dag och ibland inte ens varje vecka. Utan jag gör det helt enkelt när jag känner för det just för att det inte påverkar mig på något sätt.

• Boost

Det är nog bara bokstäverna LCHF som får folk att reagera vad jag har märkt.
    När människor frågar så säger jag helt enkelt bara att jag brukar skippa kolhydraterna, då är det inget mer med det.
    Blir större reaktioner när jag nämner just LCHF. 

• Boost

På't igen Martina!! Det där rinner av dig på nolltid. Fast lite onödigt var det när du var inne i ett så grymt flow ;)

• Boost
    häjhäj skrev 2012-09-16 18:40:29 följande:

Vad är det för ketchup märke som har stevia istället?
    Felix nya!
  • Boost
    lovas skrev 2012-10-03 13:15:44 följande:
    Tips på billig lchf mat? Har det taskigt ekonomiskt men vill inte gärna ge upp kosten jag mår bra utav.

Går det att äta lchf billigt?
    Kött är dyrt. "riktig" mat är dyr.

Linser, bönor, rotfrukter och potatis går ju bort. Det är annars det billigaste jag vet.

Ägg går det att göra mycket av.
    Finns ju ofta kött i bitar till bra pris, de får du ut många kotletter av.
    Bacon.
    Olika gratänger så som broccoli och blomkål.   
  • Boost
    Paulas mamma skrev 2012-10-12 18:26:14 följande:
    Jag har en till fråga. Viktig fråga. Jag har min dotter hos mig varannan vecka. Om hon börjar äta samma mat som mig ibland, och sen åker till sin pappa och får vanlig mat, då får hon väldigt mycket fett ena veckan och mycket kolhydrater nästa. Det kan väl inte vara så nyttigt? Givetvis kommer hon inte äta strikt lchf men vill hon så får hon. Annars blir det pasta, potatis eller ris. Men tillbehören blir ju väldigt feta för henne. Feta såser med potatis/pasta är ju inte så bra eller?

Hur gammal är din dotter?
    Tycker inte det låter som ett bra upplägg för ett barn, att det blir sådana skillnader i kosten från vecka till vecka. 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**