**Den stora feta LCHF-tråden**

helene,
Jag menar absolut inget illa nu. MEN jag tycker det är fel att du säger att hur strikt du än äter så går du inte ner i vikt. För det är ganska ofta som du får i dig saker som du inte borde, och det är ingen hemlighet att ett större fusk kan sabba en hel vecka, samma sak kan 2 mindre fusk sabba en vecka. (Till exempel)
Om du hade fört dagbok så skulle du nog se att du inte höll dig speciellt strikt. Jag menar att det känns kanske strikt för dig, men det är inte strikt enligt LCHFs synsätt.
Jag tror precis som du säger själv att du äter alldeles lagom strikt för att må bra av det! Men för att gå ner i vikt, speciellt när du faktiskt väger så pass nära slutvikt, då krävs det troligtvis större insats. Det är ju ett val man måste göra helt enkelt. Om du lyckas hålla dig till 10-20 gram i ett par veckor så tror jag säkert att du ser någon form av resultat!
Jag vet, jag gnäller också. Men för mig finns det tyvärr inte mycket mer att göra, inget nästa steg inom LCHF. Jag äter 10 gram kolhydrater som max, och är i princip nere på 80/80/20... Det är ju ett extremfall. Det är troligtvis så att min kropp har hittat sin jämvikt. Kanske är det så för dig också, men det är svårt att säga eftersom du inte har stramat åt! Med så pass mycket "fusk" på en högfettsdiet så skulle jag ha gått upp i vikt i rasande fart. Så jag tror nog att din kropp har alla förutsättningar att få bort ett par kilon till om du bara undviker fusket!
lillAa,
Du säger att du kör på mindre än 5/100, jag vill bara varnaq för kassler, som ofta är insprutade med både det ena och det andra. Välj alltså en kassler som det står utskrivet innehållsförteckning eller näringsdeklaration på. Jag har hittat så högt som 6 eller 7 / 100 i kassler, som ju borde vara rent kött...
jag tycker du äter helt ok. Kanske du ligger snarare på ca 30 gram kolhydrater per dag än de 20 man brukar rekommendera som startpunkt. Men kör du på samma stil och efter 3 avklarade veckor brukar man kunna se sina riktiga resultat - då har nämligen överskottsvattnet och slagg i tarmsystemet försvunnit! Så det du går ner v3 och v4 kan du sedan titta på om det är som du har tänkt dig, och se om du behöver göra några justeringar!
Alla får förresten inte omsställningsbesvär! Så oroa dig inte över det!
Jag tror på allvar att Biggest-loser-huset är en betydligt nyttigare variant än Anna Skippers livsstil. Jag tror att de i Biggest Loser lär sig mer om mat, och hur man äter normalt, än de gör som får hjälp av Anna Skipper. Sedan kommer väl knappast någon som kommer ut från BL att kunna träna på samma sätt som de gjorde där inne, men tänk vilken rivstart av att få igång kroppen! Och tänk vilken känsla när 2 timmar på gymmet per dag känns som ingenting jämfört med vad man är van vid!
Bubblan,
Otroligt ledsen för er skull!