• jeng

**Den stora feta LCHF-tråden**

Denebola skrev 2011-04-05 13:21:10 följande:
    Fast sitta i samma potta lät roligt
    Ähh... :-P
  • jeng

Alltså vad jag avundas er som har tid och ork och framförhållning nog att göra såna där veckomatsedlar!! Skriver ni ner allt som behövs och sen åker och storhandlar utefter listan sen?

jag gör hetl tvärtom, vi har en storhandlingslista som ser typ likadan ut, och den tar vi en gång i veckan ungefär. Sen fyller vi på om det är nåt akut, från lilla butiken på vägen hem. Och så lagar jag det som faller mig in av det som finns... Totalt fantasilöst. 5 kvällar i veckan äter vi väl typ kött, sallad/sparris och beasås eller vitlökssmör

Jag gillar att laga mat, men nu när man äter strikt så drar ju allt iväg så förbaskat. Det tar lite av njutningen.  

• jeng
    The Kittycats skrev 2011-04-05 14:14:02 följande:
    Vilken Anna...?
     Fast jag antar att du menar Anka, Skipper ser ju inte så stram ut ändå i ansiktet.
    Kommer ihåg vilken smärre chock jag fick när Skippers program gick och jag trodde att hon var en fräsch -50...Googlade och fick svaret att hon var 39.... Förvånad
    Jamen hon är ju verkligen tant! Om hon hade klätt sig annorlunda och haft ett program som inte handlade om alger, tror ni inte att hon hade känts ganska annorlunda i ålder då? 

men jag håller lite med. Ska man lyda hennes råd och bli som henne?  
  • jeng
    The Kittycats skrev 2011-04-05 14:21:11 följande:
    Kanske annorlunda kläder hade gjort liten skillnad. Men hela hon ser så sliten ut, hennes hud, hennes hår.... Obestämd
    Som alger ungefär gröna och skrynkliga!?

usch nu är vi elaka.
  • jeng

Imorrn skulle jag åka på hotell och slappa i 2 nätter var tanken. men nu har ju allergin och halsbrännan slagit till. Plus att det som skulle vra avklarat på jobbet igår fortfarande inte är klart (vi väntar på underskrifter mm från andra, och kan inte göra annat än sitta snällt och titta....) så nu lär jag väl få skita i det... jättetråkigt.... varför är det alltid nåt när jag vill hitta på nåt? jag slipper iaf ångesten inför att inte kunna äta brödbuffén på hotellfrukosten...

min man åker verkligen på grejer hela tiden, och när han inte är borta så är det annat som gör att jag inte bara kan åka iväg... skulle verkligen behöva det, men jobbet får ju självklart gå först eftersom jag inte har sökt nån semester utan skulle ta ut lite flextimmar bara. visste ju också att det här måste göras så fort det går, så det fanns ju alltid en stor risk att det inte skulle bli av... så himla surt... 

• jeng
    Asereht skrev 2011-04-05 14:38:09 följande:
    43 är hon nu. Helt bisarrt! Min mor ser ut att vara jämnårig med henne ju och mamsen är 59.
    Och du ser absolut inte ut att vara jämnårig med henne! Men så tycker jag ju inte heller att du ser ut att vara äldre än vad jag är!
  • jeng

Jag tycker att Skipper kan se riktigt fräsh ut på bild. Men frågan är ju om de har gjort nåt med den då. Hon kan kanske se fräsh ut i tv också, men inte alls på samma vis. Och oavsett så skulle jag ha tippat på att hon är äldre än vad hon är... Anna Anka däremot tycker jag ser lite "sabbad" ut... Som om hon har solat för mycket, använt för mycket konstiga krämer eller operationer eller vad som... Jag vet inte... 

Jag lär inte åldras vackert, och har redan nu rynkor både här och där. Så egentligen borde jag bara sitta och knipa käft  

• jeng
    helene306 skrev 2011-04-05 14:59:56 följande:

jucea: Jag skulle vilja se oss på samma potta Men ja, vi sitter ju i samma båt. Vi kansek borde trilla överbord så vi får simma oss smala? Jag ligger nog också precis på gränsen gällande BMI

båt ja. BÅÅÅÅÅT!

Snacka om att blanda ihop 2 uttryck!
  • jeng
    Maddisen80 skrev 2011-04-05 16:20:45 följande:
    Hej jo men tänkte göra smoothies av hallon och sojayoughurt nåndag till frukost.
    Som vi diskuterade för nån dag sen så är inte yoghurt och bär nån höjdare till frukost. Dels är det myclket kolhydrater, men dessutom är du på fastande mage, vilket gör att även få kolhydrater påverkar blodsockret kraftigare. Vill man äta bär eller liknande så lämpar det sig bäst som efterrätt efter en fet middag alltså. Bara ett tips. Men visst, det finns de som äter det till frukost och är glada och nöjda ändå
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**