**Den stora feta LCHF-tråden**
Bordeaux skrev 2011-04-05 21:17:53 följande:
Det här med pollenallergin.jag började med medicin som liten då jag är allergisk, det var inget snack om saken utan medicin fick vi besöka sjukhuset då jag blev så dålig. Ögonen svullnade upp och försvann, näsan rann andingen började bli dålig det är midsommarhelg och vi är på landet. Jag var 2år så jag har inget större minne har sett bilder och hört det berättas inte roligt för någon, då lärde vi oss hur viktigt det är att sköta medicinen. Så ge ditt barn medicin det tänker jag göra med mina framtida. Nu förstår ju omgivningen vad allergi är men när jag var tvungen att vara hemma från skolan och dagis pga den i början på 90-talet så trodde alla att man skolkade.
Jag började med medicn i januari då de började bli plsgrader sol och knoppar, så jag har inget märkt av att allergin skulle påverka mig, på något annat sätt än det brukar. OM jag nu fuskar kan det bli värre pga allergin eller har jag dragit mina helt egna slutsatser utan verklighetsförankring?

Om du menar att jag babblade om det här med allergi och fusk så tror jag abra att jag tänkte att är man ur form av någon anledning så har ju kroppen sämre förmåga att hantera problem. Tex så kan man ju fara ur sin ketos bara av en förkylning, även om man äter helt korrekt i övrigt. Så nog kan kroppen reagera värre på fusk tex om man är sjuk eller då även allergisk. Antar jag. Men jag vet inte