Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-04-10 19:33:55 följande:
    Va, när tänker du äta då???? Jag kommer äta min måltid när vi brukar käka middag, dvs mellan 17-17:30.
    Jag har inte ungarna denna vecka så jag kom hem ganska sent. Men nu har jag ätit pizza och fasen så gott det var!!!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-10 19:36:54 följande:
    Kokosfett köper man i hälsokostaffären. Köp inte det silvriga paketet på livsmedelsaffärer! Det är härdat kokosfett!
    Det finns bra kokosfett på Ica Maxi också.
  • Martina 76

Mamma kände på mina magmuskler när hon var här nyss - hon blev mäkta imponerad så nu försöker hon övertala pappa att de också ska börja gå på gym!

• Martina 76
    Glass skrev 2012-04-10 19:42:56 följande:
    Jag kan inte riktigt köra hårt och tungt, jag har lite problem med min nacke, så en hel del av övningarna måste jag vara väldigt väldigt försiktig med, träna långsamt och lätt. annars får jag väldigt ont i nacken och i huvudet och det sitter i ett bra tag. 

Kollisarna är ok, idag blev det lite extra, eftersom jag råkade äta en chokladbit.... Ren vana och det sker inte alls i vanliga fall.  
    Fett ja... får dricka mer te så att jag kan ha i kokosfett. Man är ju för sjutton inte hungrig längre....

Iofs tycker jag det är fel att äta om man inte är hungrig. Man måste lita på kroppen. Men 700 kcal låter ändå väldigt lite.
  • Martina 76
    Glass skrev 2012-04-10 19:47:29 följande:
    ja, jag litar inte helt på min kropp, eftersom jag har ätstörningar i min bakgrund. Jag skulle mycket väl kunna förtränga alla hungerkänslor, bara för att jag undermedvetet känner mig lite duktigare då...
    Kokosfett är ju ett ganska effektivt sätt att få i sin energi snabbt. Köp kokosfett med smak/lukt om du vill äta det "rent". Det är mycket godare - förutsatt att man gillar kokos såklart!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-10 21:08:38 följande:
    Nu har jag lyssnat klart på Jonas Bergqvists föreläsning. Den var jättebra!
    Håller på att kolla nu.
  • Martina 76
    Jag hållit på sen januari 2011 och har inte tappat ett hg! Men då är jag heller inte överviktig och har al
    Ninis skrev 2012-04-11 06:23:52 följande:
    Martina76,
    Lyssnade du klart på Jonas föreläsning? Om man kör Warrior Diet blir det ju lite svårt att hitta balansen mellan Volvon och Racerbilen. Eller hur?!  Ja, ja, min Warrior Diet börjar i dag!  
    Jag lyssnade inte på allt, men jag lyssnade på slutet. Jag ser Warrior som ett väldigt naturligt och hälsosamt sätt att leva. Låt se hur kroppen reagerar. Så länge jag inte får sämre ork (och hittills visar sig det motsatta) så ser jag ingen anledning att ändra något. Ikväll blir det någon slags intervall-bodypump. Ska bli intressant att se hur mycket jag orkar lassa på. De senaste gångerna har jag varit grymt stark på gymmet, avsaknaden av många mål mat om dagen till trots!
  • Martina 76
    Carolinalovetobias skrev 2012-04-10 22:31:38 följande:
    Vad ni skriver idag :) undrar hur många sidor d blivit idag :P hur länge har ni hållt på med lchf å hur mkt Har ni gått ner? :)
    Jag hållit på sen januari 2011 och har inte tappat ett hg!  Men då är jag heller inte överviktig och har aldrig varit, sånär som på några kg efter graviditeterna.

Men satan vilken deffad mage jag börjar få!!!! Jag har inte tappat något i vikt men magen har blivit supertight! Antagligen har jag lagt på mig muskler i och med min tunga styrketräning och det är därför vågen inte visar något. Nu väntar jag bara på att det ska ge effekt på min degiga rumpa också!
  • Martina 76
    RebornEve skrev 2012-04-11 07:07:25 följande:
    Jag vet inte hur länge jag har ätit lchf, men jag började någon gång efter att min dotter föddes. Hon är 1,5 år nu.
    Har gått ner 30 kg.
    Ca 15 kg var gravidvikt, men iaf så nu väger jag ca 15 kg mindre än jag gjorde innan jag blev gravid :)

Min bror gick hastigt bort förra veckan så det har varit lite si och så med motivationen senaste veckan :(
    Men trots en stor mängd carbs har jag ändå inte gått upp och det är jag glad över
    Nämen usch så hemskt!!! Förstår att matvanor känns ganska trivialt när något sådant händer... Massor med kramar till dig!
  • Martina 76
    RebornEve skrev 2012-04-11 07:22:09 följande:
    Martina: tack för omtanken! ja det är hemskt och det man tänker på i nuläget är inte direkt kost, även fast jag börjar bli sugen på att köra igång igen.
    Magen är ju totalt i uppror, den är inte van vid godis. Men vissa dagar har godis varit det enda jag fått i mig, och någon energi måste man ju ha.
    Funderar på att småstarta idag igen.
    Har inte ätit sedan 19 igår och kommer nog vänta till lunch idag.
    Ska ta en PW med hunden runt 9 och sen ska jag nog fixa lite lax och dillsås. Mums
    Egentligen tror jag att det är ännu viktigare för dig att inte frossa loss i godis nu. Din kropp mår tillräckligt dåligt ändå pga ditt psykiska tillstånd. Att sen "misshandla" sen fysiskt också gör bara att du mår ännu sämre, även psykiskt. 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**