• helene306

**Den stora feta LCHF-tråden**

Maddisen80 skrev 2011-06-21 10:12:41 följande:
    Hej jag har gått ner 3 kg fast jag inte har ätit lchf medans jag  är i Timrå :=)
    Grattis

Duntoffla skrev 2011-06-21 10:20:34 följande:
    Jag puffar lite för min fråga om tricks för att få igång viktminskningen. Bör jag dra ner kolisar ännu mer fast jag knappt äter några, dra ner på fettet? Och vad tror ni om matdagboken som "vill" att jag ska äta ca 2100 kcal om dagen, är det rätt ur viktminskning eller vad bör jag ligga på som 76 kg tung och ca 173 cm lång? Please någon?
    Kostdoktorn ska ha en lista om olika anledningar varför man inte går ner och vad man kan ta till för knep. Jag hade en sparad länk men det var visst innan jag raderade hela datorn. Gå in på hans sida och kika och se om du hittar något bra
    . Anna Hallén ska också ha om jag inte minns helt fel

www.kostdoktorn.se
    www.annahallen.se
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306
    Denebola skrev 2011-06-21 11:38:24 följande:
    Från det ena till det andra, ni som är med på den, hur går det med Midsommarutmaningen?
    Var det den på lifezone? Jag kör lite halvhjärtat tror jag. Käkade pasta igår Tyst
  • helene306
    Denebola skrev 2011-06-21 11:56:36 följande:
    Nej, trådens egen. Bikiniutmaningen kanske den hette förresten
    Ah, den är jag inte med i Jag äger inte ens en bikini Lam ursäkt va? Jag fotade mig faktiskt i underkläder men sen raderade jag datorn och de bilderna hittade tydligen inte programmet jag körde för att återställa. Lika bra det kanske?
  • helene306

Apropå PMS. Jag har värsta humöret nu (mens) men jag är ilsk som en jävla surkärring! Igår spillde sonen ut ett glas juice och kriget bröt ut. Det var bara ett glas juice och jag flög i taket! Fan vad jag hatar att vara sån här. Det är väl meningen att lchf ska råda bot på detta. Igår funderade jag på att trycka i mig något sockerstint för att se om jag skulle bli på bättre humör. Känner mig retlig idag också men ändå inte så mycket som igår. Iofs kan irritation från annat ligga och gny (maken jobbar och reser och när han är hemma går han ut och bygger) men jag gillar inte alls att vara sån här surkärring. Jag får försöka bita ihop.

• helene306
    Beckaa skrev 2011-06-21 20:43:12 följande:
    Hej på er!
    Jag har snart LCHF'at i en månad men tycker inte att sötsuget blivit mindre. Eller, det behöver inte ens vara sug efter sött, mest bara sug!

Jag har bakat LCHF-knäcke kan lätt äta tre stycken (i och för sig små, typ 5*5 cm) med pålägg bara för att det är gott. Jag kan liksom inte låta bli. Jag har inte haft några extrema överätartendenser tidigare. Jag har läst att det ska bli bättre efterhand, men jag tycker att det borde ha gett med sig vid det här laget? Är det fler som tycker att de fått mer ofrivilliga småätartendenser efter att ha börjat med LCHF, och har det i så fall gått över?

Ha en trevlig kväll : )
    Småätandet kommer i vågor för mig. Ibland äter jag bara frukost, lunch och middag medans jag andra dagar äter mellanmål mellan måltiden och springer och gluttar i kylen om kvällarna Det går över men jag hatar att vara tillbaka i skåpråtta-syndromet även om jag äter tillåtna saker numera.
  • helene306
    astro skrev 2011-06-21 20:02:47 följande:
    Dystert förresten. Jagade fläskchipsen och LCHF-glassen över hela Hudiksvall utan någon framgång alls
    Får åka till Sundsvall och sätta mitt hopp till Willys. 
    Har du testat att göra egen glass? Det går även om man inte har glassmaskin. Jag testade en gång och maken och jag smaskade i oss allt Sen har jag inte gjort mer men så är inte jag någon glassmänniska Maken kör sina halvliter Ica jordgubbsrippel varje kväll.
  • helene306
    Faile skrev 2011-06-22 07:13:49 följande:
    Idag blir det en bra dag. Jag känner det på mig
    Härligt

Och jag instämmer: det är en bra dag idag! Efter att länge ha stått och stampat på alltför otrevliga siffror la jag in en högre växel i lördags och nu har det vänt ner!
    Beckaa skrev 2011-06-21 20:49:28 följande:
    Ja, det känns inte alls bra! Jag tror att jag ska vara stenhård på tre mål/dag i någon vecka och se om jag kan bryta vanan. Om jag bestämmer innan jag börjar äta hur mycket jag ska äta (eller i alla fall sätta ett maxtak) och sedan se till att hålla det. Värt ett försök i alla fall..
    Helt klart värt ett försök! Jag har mer problem med hjärnan. Den menar att jag är sugen fast kroppen är inte det. Det psykiska/fysiska samspelar inte hos mig för 5 öre. Men, ett beroende svänger man väl inte om lätt och nu efter lchf vet jag att jag varit gravt sockerberoende! Ändå tar det tid för mig att lära mig lyssna till kroppens signaler. Att det ska vara så jädra svårt.
  • helene306
    Hanna91 skrev 2011-06-22 10:02:15 följande:
    Hej på er! 

(trots en jobbig natt med massa tårar)

Efter en vecka med LCHF (om jag nu gör helt rätt, men lär mig under tiden) så har jag gått ner 1,9 kg Glad Så räknade ut att nu har jag "bara" 32,8kg kvar och jag har minskat 1 "enhet?" på mitt BMI
    Usch för tråkig natt!

Men grattis till dina tappade kilon! Tänk på att inte rasa ner för fort bara så kroppskostymen hinner med
  • helene306
    Fiaz skrev 2011-06-22 13:26:24 följande:
    Jag är hungrig vid 11 tiden ungefär, jo jag brukar knapra på någon ostbit när jag blir sådär superhungrig, men det känns så himla onödigt bara istället för att få in vanan med frukost menar jag, då kan man ju enkelt äta hemma innan man går till jobbet......men nej en kopp kaffe blir det och inget mera
    Ta kokosfett i ditt kaffe och du slipper vara vrålhungrig innan lunch
  • helene306
    Fiaz skrev 2011-06-22 14:42:20 följande:
    Jag har funderat länge nu på att faktiskt köpa mig en burk, har inte riktigt kommit till skott då det inte känns som om jag kommer kunna äta upp den, men den kanske är väldans hållbar!...Dock undrar jag, lägger man bara i en sked rakt ner i kaffet så smälter det? Och är det bra att köra i matlagningen oxå?
    Kokosfett håller sig länge så det är ingen fara. Ja, man tar en sked, jag brukar ta en bit, säkert runt 1 msk och lägger i kaffet. Kokosfett smälter vid 25 grader. Går att steka i och använda i matlagning. Har man det i kaffet bör man veta att fettet lägger sig som ett lock överst så har man varmt kaffe är det risk att bränna sig. Man får röra bort men fettet lägger sig som ett lock igen efter ett tag.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**