Linda1976 skrev 2011-02-20 18:39:04 följande:
Och det mest spännande.... KARDEMUMMAPONES. Flickor! Jag är i semla-himlen!! Jag hade inget suckrin hemma, så det blev bas-smeten med ca 1,5 tsk kademumma. Hade nog kunnat ha i ännu mer, men men..... De blev jättebra!! Blir nog ännu bättre om man tar i lite suckrin kan jag tänka. Vispgrädde med vaniljpulver i så blev det en semla som heter duga!!
HURRA!!!
Åh, det blev smarrigt värre alltså? Fanken att jag inte har grejer hemma och inte har jag någon bil imorgon heller. Det går iofs att gå men jag tvivlar starkt på att vår närmaste butik har pofiber. Hmmmm ... jag får väl vänta några dagar.
Denebola skrev 2011-02-20 17:41:16 följande:
Det blir nog jättebra ändå, jag använde bara vad jag hade hemma, utgick inte från något recept utan hittade på allt eftersom. Har du inte wokgrönsaker kan du säkert slänga i lite broccoli i stället, till exempel.
Kan intyga att det blev så himla gott! Jag slängde i vad som fanns: blomkål, broccoli, bladspenat/broccoli/bönor/salladslök-blandningen, vitlök, ingefära (malen sådan), kokosmjölk, röd currypasta, grädde, en hel hög smör och lite vatten. Maken är helt lyrisk och dottern på 10 månader satt och vevade för fullt med armarna för att få mer

Jag hade i ½ tsk currypasta och det blev lagom starkt för mig så jag hoppas inte hennes mage reagerar. Drack vatten gjorde hon dock en del

Nu blev jag sugen på att testa en soppa med räkor. Undrar om det blir gott med lax? Tack för inspirationen!
starkrose skrev 2011-02-20 18:38:45 följande:
Hej hopp. Jag vet inte om jag är i rätt tråd. Jag har kört Lchf i 4 veckor nu och minskat en del i vikt, fått mer energi och allt är frid och fröjd....förutom att jag har en hjärtklappning hela tiden. Äter sedan länge Seloken för blodtryck + hög puls men nu sedan ca 10 dagar har Seloken (betablockerare) ingen effekt ALLS verkar det som. Kan det vara kostomläggningen? Någon sade det...och så undrar jag hur länge man ska ha det så. Kan man hoppas att det går över när kroppen vant sig.
jobbigt och oroande att ha en vilopuls runt 90. Ska ringa Vårdcentralen i morgon bitti och be att få komma upp och ställa om medicinen. kan vara något annat, men kan ju även vara kosten. Vad tror ni?? Jag är ganska så strikt Lchfare.
Jag vågar inte heller uttala mig om detta men kan man inte få hjärtklappning som omställningsbesvär? Rätta mig någon om jag har fel! De flesta reagerar med huvudvärk, illamående, trötthet, trög mage osv men du kan ha reagerat på detta sätt, speciellt om du kör strikt. Jag tycker ändå det är klokt att du ska prata med din vc om detta. Kanske behöver dosen justeras. Eftersom du märker skillnad nu kan det ha att göra med kostomläggningen men jag tror det är en övergångsperiod. Hur länge det sitter i kan vara olika, allt från en vecka och längre. Hur länge har du känt det så här med hjärtklappning? Sen start eller nu de senaste dagarna? Kolla även på
www.kolhydrater.ifokus.se om du kan hitta något svar i forumet eller på
www.kostdoktorn.se om han har något om detta.