• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

Linda1976 skrev 2011-04-14 20:36:21 följande:
    Hon har ju alltid förespråkat rena prdukter, och kastat ut Lätt&Lagom och Kelda.... men hon har ju mest fokuserat på groddar, äckliga gröna drinkar, vattenrening, bedömma sina offers tungor och annat flum

Hon inser väl att folk måste få äta GOD mat om de ska kunna gå ner i vikt! 
    Hon snackade ju också om att slippa insulin mm. Socialstyrelse godkänner ju LCHF för typ 2-diabetiker, så hon kanske tycker att det är okej i vissa fall?
  • Denebola

Groddar förresten, hur LC är det?

• Denebola
    Linda1976 skrev 2011-04-14 20:47:23 följande:
    Alfaalfagroddar 0,3. Hm. Det låter äckligt ändå.
    Jag tycker det är lite okej faktiskt. Har nallat det på salladsbufféer några gånger utan att veta hur ok de var, men inga mängder.
  • Denebola
    Maddisen80 skrev 2011-04-14 21:15:53 följande:
    Jag har en fråga eller massor men kan man äta sparris när man äter lchf eller ska man undvika de ?
    Sparris kan du äta! Superduperjättesmarrigt om man förväller färsk sparris i någon minut, lindar in i bacon och kör in i ugnen *dreglar*
  • Denebola
    Snowsee skrev 2011-04-14 21:38:56 följande:
    Kan man ta smör i stället för kokosfett?
    Absolut. Gärna osaltat.
  • Denebola
    ThePointOfItAll skrev 2011-04-14 21:40:04 följande:
    Kollar på Du är vad du äter nu på tv4play. Jag minns att hon gjorde hemlagad pizza till en pizza-älskande familj för ett par år sedan, gissa hur? Jo, pizzabotten på sötpotatis och sen tomatsås och fyllning. Ingen ost pga fettet. Hon har ju totalt slagit om, känns inte riktigt trovärdigt. Men visst är det bra att hon verkar ha bytt kostråd...
    Hon kanske är ödmjuk nog att erkänna att hon har fel och ta till sig ny kunskap.
  • Denebola
    Snowsee skrev 2011-04-14 21:51:15 följande:
    Samma mängd som kokosfettet?
    Ja. Vill man bli petnoga är det lite mindre fett i smör än i kokosfett, och därför "borde" man av den anledninge ta lite mer smör, men jag försummar detta, brukar ändå alltid höfta på mängden, det är ju inte hjärnkirurgi liksom
  • Denebola
    Annanym skrev 2011-04-14 21:58:14 följande:
    Fiskspa?? VAD är det?
    Snowsee skrev 2011-04-14 22:02:10 följande:
    Det tycker jag med men ska testa till frukost i helgen tror jag.
    /lättroad
  • Denebola
    P28 skrev 2011-04-14 21:57:36 följande:
    Tack! Ska man stavmixa ihop allt eller?
    Jag mixar allt utom vatten först, till en gegga, sedan häller jag på vattnet medan jag mixar.
  • Denebola

Yena, när blir gruppen hemlig?

/Jobbig och paranoid  

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**