• Linda1976

Verkar som att det inte är nån större fara med hela linfrön. Och äter man dem i frökex har de ju redan legat och svält i vatten i 6-7 timmar, och bildar förmodligen inte ännu mer gelé i magen, gissar jag.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    Fiaz skrev 2011-05-20 13:50:58 följande:

Usch ingen bra dag igår.....Vi har ett familjeföretag, en guldsmedsbutik/Pantbank...Butiken blev brutalt rånad, min pappa var där tillsammans med 2st annställda tjejer...2st killar rusade in med stora släggor och krossade montrar, hotade pappa med släggan och han låg på golvet, höll sig för huvudet och sa bara "nejnejnejnej" jag satt en trappa ner på kontoret och hör bara hur det några som skriker, och massa oljud, det lät som om hela övervåningen rasade in och innan jag kopplade vad som hände......Rusar upp direkt när jag fick upp kameran, ser en kille med slägga och svart mundering, ringer 112, har panik, pappa blöder från pannan, fick troligtvis något i huvudet, men klarade sig bra, blev bara en bula, (Tacka gud för det)Dom fick panik när dom skulle ut, dörren är låst så vi måste trycka på knappt för att öppna den....Ingen vågar röra sig men till slut får dom panik och slår sönder glaset på dörren och tar sig ut därigenom.....Och flyr på moppe......

Tog en evighet (kändes det som) innan polisen kom...Förlåt men jag ville bara skriva av mig lite, förlåt om det blev rörigt Rynkar på näsan

Nämen fy så hemskt. Det är ju sånt som bara "händer andra". STOR kram till dig!!
  • Linda1976
    Fiaz skrev 2011-05-20 14:18:44 följande:
    Tack, usch det känns så himla overkligt.....blev inte bra med maten igår då heller, ingen lunch, åt 2st falaflar...Men det är väll strunt samma, hade lite annat att tänka på än just maten, hoppade dock kanelbullen som va till fikat på kvällen, efter allt städande.
    En sån här dag känns det ju som att maten faktiskt kvittar! Helt och hållet. LIVET är ju typ viktigare en sån dag.
  • Linda1976
    Maddisen80 skrev 2011-05-20 17:31:06 följande:
    Hej kan man äta wienerkorv när man äter  enligt lchf ?
    Läs på förpackningen.
  • Linda1976

Annars funkar ju en sallad på krispsallad, tomat (gärna olika färger) rödlök, gurka, paprika.. 

till carbsätarna kan ni ju göra bakpotatis i folie på grillen. Fuska och gör dem halvfärdiga i micron och värm sen på dem på grillen.

Just fetaost är lurigt, det är en speciell smak som inte alla gillar. Jag själv tycker det är vedervärdigt och klöks om det så bara är smulor kvar av det jag petat bort. 

• Linda1976
    Mandel skrev 2011-05-21 07:49:53 följande:
    Jag ska göra "potatissallad" till kvällen åt mig, vilket är då bäst att göra med squashen? Koka den i lättsaltat vatten eller steka den lätt i smör?
    Vilket blir godast?

Känns lite udda att äta något som man stekt i smör kallt eftersom smöret stelnar som en hinna runt om, men jag har kanske helt fel. HELP!
    Smöret stelnar inte. Squashen suger åt sig smöret och blir lite bruna och mjuka, men det  kamoufleras ju sen i salladen.

När jag gjort falsk potatissallad så har jag bara tärnat och stekt, inte förkokat alls, 
  • Linda1976

Jag hade faktiskt ringt och frågat!

Hade du varit glutenintollerant hade du inte ätit paj, eller hur? Förmodligen serveras det väl nån sallad till. Smuggla med dig lite tärnad kyckling eller nåt, och nån majjobaserad dressing  

• Linda1976
    Efterrättstips:

Vispgrädde och mascarpone vispas halvfast ihop med sukrin melis och vaniljpulver. Lägg upp i portionsskål och riv över 90% Lindts. Minimalt med carbs, men känns som en riktigt lyxig efterrätt. Dessutom rejält med fett = mättande som satan

Maddisen: Jobbigt med morfar! Det är aldrig lätt när släktingar blir dåliga, även om de är äldre...

Jucea. Gorgeous piece of ass! Skål 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**