Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej de mätte midjan på mig igår på överviktsenheten och jag har gått ner 10 cm i midjan till så har alltså gått ner 20 cm i midjan på 1 månad är superglad men har dock bara gått ner 1 kg i vikt.

• Maddisen80
    Mamma ica skrev 2011-03-10 09:47:22 följande:
    Hej! Är ny på detta med LCHF, har kört sedan i måndags, har en liten fråga..... Hur ser era frukostar ut?? Känner att jag börjar redan få lite idétorka....haha!!
    Här är de 2 kokta ägg och 1 burk makrill i tomatsås till frukost eller så tar jag ett stort salladsblad och lägger tonfisk eller skinka i och ta lite majonäs och rulla som en tunnbrödsrulle.
  • Maddisen80

Hej jag har börjat simma 2ggr i veckan med de är så härligt + att jag äter lchf , idag blir det en kebabsallad med bearnaissås

• Maddisen80
    Nikhita skrev 2011-03-10 13:53:37 följande:
    Åh vad skönt att simma!

Vad tror ni om lite jordnötssmör på sesammackan? Den utan socker...
    Hej japp de är jätteskönt att simma skönt för lederna med .
  • Maddisen80
    OHs mamma skrev 2011-03-10 18:25:26 följande:
    Hej! Jag har nyss börjat med LCHF (igen). I höstas fick jag bra resultat av det och nu ska jag forsätta med den kosten.

Men nu efter knappt en vecka känns det som att jag inte har någon fantasi alls vad gäller mat. Vad äter ni? Vad har ni till köttet/skinkan/kycklingen/korven?
    Hej jag har broccoligratäng eller blomkålsmos eller kokta grönsaker eller zuchinni
  • Maddisen80
    Kaya skrev 2011-03-11 14:48:53 följande:
    Vad tror ni om detta till fredagsmiddag?

Lammfärsbiffar
    Fetaost i tärningar
    Tzatziki på turkisk yoghurt/creme fraiche och gurka
    Sallad med vinägrett
    Oliver, gröna och svarta

(plus ris till resten av familjen som äter carbs...)

K
    Hej de blir en bra fredagsmiddag tycker jag nu blev jag sugen på de men ska äta de imorgon för jag har en halv kebabsallad kvar.
  • Maddisen80

Vilken motion jag får idag har hållt på tvätta sen 11.00 och bor på 3 våning utan hiss och 3 portar ifrån till tvättstugan

• Maddisen80
    Knasis skrev 2011-03-11 15:11:35 följande:
    Om ni beställer t.ex kycklingsallad på en pizzeria. Då beställer man ju utan bröd, men vill ni ha extra dressing då eller ska man akta sig för den?
    Jag måste ta utan bröd för jag tål inte vetemjöl men tar aldrig extra dressing
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**