Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

Linda1976 skrev 2011-04-03 17:19:39 följande:
    Va? Det är ju 51gram/100 gram?
    hon kanske råka kolla på sockerarter där står de 0 gram
  • Maddisen80
    Linda1976 skrev 2011-04-03 17:35:44 följande:
    Men du läste väl på länken? Och dessutom innehåller den skräp som sojalecitin och fejkvanilj. Det står att det ska vara 0 gram nettokolhydrater men det är jag tveksam till. Maltitol undrar jag om det verkligen inte påverkar blodsockret alls...
    Hej jo men jag tänker inte köpa de ändå kanske nångång när man är sugen på något så kan man ta en liten ruta.
  • Maddisen80
    Linda1976 skrev 2011-04-03 17:48:37 följande:
    Hellre Lindts 90% som är helt utan tillsatser, och bara har 14 gram/100 gram
    jo de kan man ju ioförsig äta
  • Maddisen80
    Denebola skrev 2011-04-03 17:50:17 följande:
    Då skulle jag nog ändå hellre ta "riktig" choklad. Och mörkare än den. Lindt 90% som jag gillar har äkta vanilj, och inget sojalecitin (kan dock finnas spår av, men det är ju inte riktigt samma sak).
    Hej ja de finns många att välja på
  • Maddisen80

Hej idag ska jag äta lax och broccoligratäng de ska bli jättegott men min sambo gillar inte att jag äter lchf för han tro inte på sån livsstil

• Maddisen80
    jeng skrev 2011-04-04 10:43:29 följande:
    Vad duktiga ni är allihop som orkar ta nya tag efter en dålig helg!!!

Får man vara så fräck så att man frågar hur ni tycker att ni påverkas av fusket? Alltså inte viktmässigt eller så, utan kanske rent mentalt, och rent kroppsligt. Blir ni kolhydratbakis osv, och hur känns det i huvet? Känns det jäklaranammma, eller känns det lite hopplöst ibland när man ska ta nya tag?

Jag är så orolig över eventuell baksmälla eller liknande att jag kan känna mig nästan manisk i att inte fuska ibland. Önskar ibland att jag kände att jag hade lite mer svängrum... 
    hej fuskar jag så mår jag illa eller får ångest för att jag  har ätit det jag inte ska äta egentligen.
  • Maddisen80
    jeng skrev 2011-04-04 10:47:57 följande:
    Vad är det han inte tror på? Så hög fetthalt, eller avsaknaden av kolhydrater?

VI har precis haft en fika här på jobbet, där jag förklarade (coh folk lyssnade!!) om varför jag inte äter kolhydrater, och vad kolhydrater innefattar osv. Alltså just att jag äter så strikt just nu att även frukt och en del grönsaker är ajabaja. Jag förklarade såklart att så behöver det inte vara för alla, men för mig och min mage så är det det som fungerar bäst. Vi pratade också en del om det där med mjöl och skillnader på vitt och fullkorn, och att det faktiskt inte är nån större skillnad. Och att "nyttig mat" på restaurang faktiskt inte alltid är nyttig alls, utan man får ha så mycket tillsatser och grejer i den nyttiga maten för att den ska smaka gott, att man lika gärna skulle ha valt den "vanliga" maten på menyn. Och tillsatser i nötter och mandlar och kött och allt sånt. Det var många som blev jätteförvånade över det här med att man inte kan lita på kött i butiken tex, utan mycket kött/pålägg/kassler osv är insprutat med druvsocker och andra tillsatser.  
    Han tro inte på att jag kan gå ner om jag äter så mycket fett men jag har sagt åt han att jag har gått ner i cm men han räknar bara viktnedgången .  Min ibs har blivit bättre med sedan jag äter lchf .
  • Maddisen80
    helene306 skrev 2011-04-04 10:56:34 följande:
    Varför tror han inte på lchf? Ser han inte att du mår bra och har minskat i omfång?
    jeng skrev 2011-04-04 10:43:29 följande:
    Vad duktiga ni är allihop som orkar ta nya tag efter en dålig helg!!!

Får man vara så fräck så att man frågar hur ni tycker att ni påverkas av fusket? Alltså inte viktmässigt eller så, utan kanske rent mentalt, och rent kroppsligt. Blir ni kolhydratbakis osv, och hur känns det i huvet? Känns det jäklaranammma, eller känns det lite hopplöst ibland när man ska ta nya tag?

Jag är så orolig över eventuell baksmälla eller liknande att jag kan känna mig nästan manisk i att inte fuska ibland. Önskar ibland att jag kände att jag hade lite mer svängrum... 
    När jag fuskar blir jag mest trött på mig själv för att jag vräker i mig skit när jag egentligen inte är sugen. Jag har ju inget sug längre men hjärnan tycker visst att jag fortfarande har det Vi är inet riktigt synkade ibland. Jag mår illa efter för mycket lösgodis. 2009 när jag åt bröd/fika fick jag ont i magen. Det får jag inte nu. Sen går jag upp i vikt. Allt mellan 1,8-2,1 kg OAVSETT hur mycket eller lite jag har fuskat. Ibland räcker det att bara tänka på Lys Melk och vågen går upp. Rätt surt ...

Frukost vid 6, kaffe vid 8 var inte bra för min mage. Alldeles för lite kollisar. Ajaj, nu blir det att fixa lunch så det stabiliserar sig.
    Hej nä han ser inte när man har gått ner i vikt ,han ser bara på sig själv. Han tror att fett gör mera skadad en nytta
  • Maddisen80
    yena89 skrev 2011-04-04 14:33:13 följande:
    En rolig sak som hände härmondan:
    Skulle till MAX med kompisen och käka deras LC-burgare. tror du inte han i kassan frågade om jag ville ha pommes till? xD Nä sa jag, jag ska ha sallad, vad tror du itne händer, han lägger pommes på brickan ändå så jag skrek NEJ jag ska ha sallad...eller...skrek och skrek men aa...

Var lite kul ändå haha :P tyckte jag iaf x)
    Hehe ,fick du sallad till slut eller ?
  • Maddisen80

Hej jag vågar knappt köpa blandfärs på citygross mer ,min sambo och jag skulle äta köttfärs så var han nära att tugga på metallbitar, jag gick ner till citygross men den charkkillen vägra att ta ansvaret de kan absolut inte vara i deras köttfärs så jag handla bara på kvantum nu för där ta de sitt ansvar iaf.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**