• Sigrid

**Den stora feta LCHF-tråden**

Någon här som äter tillskott av magnesium?

Jag har kramper i vaderna på nätterna och det blir inte bättre. Har försökt äta lite nötter varje dag men jag märker ingen skillnad. Ni som varit med om det och ätit extra magnesium har det blivit bättre för er?

• Sigrid

Har ni några bra tips på restauranger i Stockholm där det går att äta LCHF, kanske inte färdiga menyer men där personalen är villig att byta ut vissa saker på tallriken till lågkolhydratvarianter istället?

Jag ska till Stockholm med jobbet och vi ska ut och äta. Det rör sig om både lunch och middag. Inga hutlösa priser vill jag betala så ingen riktig lyxrestaurang behöver ni tipsa om.

• Sigrid
    peach85 skrev 2011-10-03 10:31:35 följande:
    Den här tråden är så stor så jag orkar inte gå igenom alla sidor för att få veta receptet på bästa lchf brödet? Till hösten brukar min sambo och jag baka bröd och dricka te på kvällen. Men vanligt bröd går ju bort. Så finns det något gott lchf bröd man kan fixa? =0)
    Det här är helt klart det bästa LCHF-brödet jag testat. Originalreceptet är med valnötter, vilket är jättegott. Jag har även testat att byta ut valnötterna mot 50 g solroskärnor, 50 g sesamfrön och 50 g pumpakärnor, vilket också blev jättegott:
    http://www.alltforforaldrar.se/56kilo/valnotsbrod-lchf/
  • Sigrid

Nu har jag köpt kokosfett. Det blev utan kokossmak (vet inte om jag gjorde rätt, men får köpa med smak nästa gång och testa). Kan man använda kokosfettet till att smörja ugnsformar?

• Sigrid
    Bumbi6666 skrev 2011-10-04 13:43:02 följande:
    Jag måste få fråga er som hållt på med det här en längre tid eller som kan.
    Om jag skulle fylla i en sådan matkoll/matdagbok så skulle ju protein hålla sig innom ramen, kolhydraterna stort sätt på noll men fett stapeln skjuter ju i höjden totalt. Är det ok så eller ska men försöka hålla den innom "ramen" med?
    Hur mycket grädde/creme fraiche får man äta/dag?
    Åh, jag har säkert tusen frågor men det är dom jag kommer på nu...
    Någonstans har jag läst att man bör begränsa mejeriprodukterna till ca max 2 dl per dag. Vad den siffran kommer ifrån vet jag inte men som sagt... har läst det någonstans.
  • Sigrid

Idag är jag trött. Och när jag är trött då småäter jag. Jag är inte alls hungrig men ändå har jag lyckats klämma i mig lite nötter och två LCHF-mackor. Jag är glad att det som låg framför mig inte var kolhydratbomber i alla fall, för idag hade jag nog åkt dit rejält om jag inte haft "bra" saker hemma att äta.

Vad äter ni när suget sätter in? Jag är ju inte hungrig och inte sötsugen heller. Jag vill bara stoppa något i munnen. Suck!   

• Sigrid
    rednose skrev 2011-10-04 21:49:31 följande:
    Funderar på att byta frukostvana.

Jag har kört på äggmjölkslatte i ca två månader och stått still viktmässigt under lika lång tid... Kanske kan det vara problemet?
    Min äggmjölkslatte innehåller:

3 äggulor
    50g smör
    en skvätt grädde
    3 koppar kaffe
    3 tsk Cocosa

Funderar på om jag ska göa som sambon som äter keso och creme fraiche med kanel till frukost? Bättre eller sämre? Tänkte jag kunde dricka kaffe med cocosa till?
    Det är nu 4 veckor tills jag vill vara förbenat jäkla svinhet (har vernissage i USA då och SKA i min blåsa för jag vägrar köpa en större!)

Vad tror ni? Kan det funka?

till lunch brukar jag äta SSS biff med bea men jag kanske ska skita i den och bara köra på smör?

Middagen äter vi ju tillsammans och är alltid av LCHF recept med få kolisar.

Yes No? Hjälp en svullen blobb! 
    Jag kan rekommomendera min vardagsfrukost. Kokar ägg dagen innan och äter det till makrill i tomatsås (konserv). Jättegott och mättande. Ibland med majonäs till. Tror som flera skrivit att det är dumt att byta till en mer mejerifrukost eftersom många har svårt att gå ner i vikt av för mycket mejeriprodukter.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**