• Jag1977

**Den stora feta LCHF-tråden**

Alltså när man önskar viktnedgång

• Jag1977
    NollÅtta skrev 2012-08-22 11:23:43 följande:
    Provade äggmuffins i morse som någon gav recept på. Jag säger bara tack! Vad gott det var! Bredde ut på tallrik så det blev som en macka, och micrade. Åt med bregott på. Super ju Åt bara en halv vid 8.30 och är fortfarande mätt. Lätt min nya frulle för ett tag.

Jag äter det nästan varje morgon (en halv). Kan rek att använda hälften hasselnötsmjöl, det blev gott!
  • Jag1977

Martina76: vill bara säga att din vilja inspirerar mig Kanske man skulle hänga på en fakir?! Men jag hade behövt en fakir- kompis där man kan peppa med "recept" och matråd

• Jag1977
    Martina 76 skrev 2012-08-22 21:50:14 följande:
    Hehe...recept? Stekt ägg, kokt ägg, rått ägg, grillat kökt, grillat fisk, grillad kyckling. Åsså lite kaffe med smör o kokosolja på det!

Haha jag vet, men min fantasi är ju så begränsad. sist jag körde fakir åt jag grillad kyckling med bea i en vecka, sen mosat ägg med smör, och så kryddade jag till det med lite vitlökssmör nån dag, haha Menade mer varierade förslag, recept var ju inte rätt ord
  • Jag1977

September fakir- jag är på!!! Ska vi starta en separat tråd 1sept för fakirarna? Även om jag då får två trådar att hänga i bara för att få extra fokuserad fakir-pepp

• Jag1977

Jobbhelg. Känns ändå rätt bra, man hinner inte fundera så mycket på mat Har säkrat upp med mandelmjöl mm på jobbet- kan man göra en micromacka på morgonen mm (arbetar dygnspass 14.00-14.00) Imorgonkväll blir det dock räkor och ett glas vin hemma, frågan är nu om ni har tips på bra tillbehör?! Jag kommer göra aioli och min supergoda tomatsalsa, men i "vanliga" fall bakar jag alltid foccacia till räkorna- vad ska man ta istället? Tips mottages tacksamt!

• Jag1977

Fuskat idag. Baguette till våra räkor. Men snart fakir- så det får vara värt det

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**